DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
F1

Hamilton szabálytalanul, Ricciardo szabályosan döntött pályacsúcsot a teszten

Soha nem teljesítettek még olyan gyors köröket Barcelonában, mint a tesztelés 6. napján. Nem csupán remek időeredmények születtek, hanem hatalmas megtett távok is: több csapat átlépte a 150 kört. A McLaren viszont csaknem a teljes napot dobta.

Egészen a téli tesztelés hatodik napjáig kellett várni, hogy bebizonyosodjon, mennyire gyorsak a 2018-as Formula-1-es autók. Az eddigi öt nap legjobb körideje 1:19,333 volt Lewis Hamiltontól, még az első teszthét utolsó napjáról.

Köszönhetően részben a jó időjárásnak – az aszfalthőmérséklet a 36 Celsius fokot is elérte a tetőponton – és annak, hogy az élcsapatok autóira is felkerült a két leglágyabb keverék, a köridők dimenziót léptek szerdán. A barcelonai pálya valaha futott leggyorsabb (nem hivatalos) köre Felipe Massa 1:18,339-es eredménye volt egy 2008-as tesztről, melyet a délelőtt folyamán Lewis Hamilton döntött meg először: csakhogy a brit pilóta 1:18,317-es körét rövidesen elvették, mert a pálya elhagyásával érte el.

Nem sokkal később, 13 óra után – az ebédszünet a pályán tölthető idő kiaknázása érdekében újból elmaradt – Daniel Ricciardo a szabálytalan körnél is jelentősen gyorsabb tudott lenni, és 1:18,047-tel regisztrált új pályacsúcsot hiperlágy abroncsok segítségével. A rekordkört „nem hivatalos” címkével fogják jegyezni, mivel nem nagydíjhétvégén, hanem teszten született.



A Red Bullt a két Mercedes-pilóta sem tudta 0,353 másodpercnél jobban megközelíteni: a csak délelőtt vezető Lewis Hamilton zárta másodikként a napot, az őt váltó Valtteri Bottas harmadik helyen. A negyedik Sebastian Vettel lemaradása 1,4 másodpercet tett ki, ő azonban lágy abroncsot használt: a Ferrari továbbra sem mutatta meg, mire képes a két legpuhább keverék valamelyikén.

A legtöbb kört nem a leggyorsabb csapatok valamelyike, hanem a Renault teljesítette: 190-szer fordult meg a pályán Sainz és Hülkenberg a rendkívül megbízható RS.18-cal. A Mercedes 172 körnél állt meg, az egyetlen versenyzővel tesztelő csapatok közül pedig a Red Bull vitte a prímet 165-tel. A körszámokból is érzékelhető, hogy jelentős volt a forgalom a pályán: több csapat végzett versenyszimulációt is.

A pályacsúcs utáni hajsza mellett a piros zászlók is fontos szerepet játszottak a nap során, összesen négyszer kellett szüneteltetni a tesztet. Fernando Alonso két óra elteltével füstölgő autóval állt meg a pályán. A McLaren olajszivárgásra vezette vissza a problémát, amely motorcserét vont maga után. Az autó több mint hat óra szerelés után tért vissza a pályára, az utolsó percekre. A McLaren futásteljesítménye így csak 57 körrel bővült, igaz, Alonso hatodik helyen zárta az eredménylistát hiperlágy abroncson.

Az eddig kifogástalanul működő Toro Rosso miatt kétszer is meg kellett szakítani a tesztelést, de az ő esetükben nagyobb volt a füst, mint a láng. Az első fennakadást nem is műszaki hiba okozta, hanem Brendon Hartley megpördülése: az új-zélandi kikecmergett a kavicságyból, és önerőből tért vissza a bokszutcába. A délután folyamán az STR13 egy rendszerhiba miatt leállt, távozóban a bokszutcából. Ismét megszakították az edzést, de mindössze 16 másodpercre, olyan gyorsan biztonságos helyre tolták az autót.

Az utolsó percekben megélénkült a pálya: a nap egyik legszorgalmasabbja, a 160 kört teljesítő Charles Leclerc a 12-es kanyarban a kavicságyban kötött ki, így a körözés piros zászlóval ért véget. Nem sokkal 18 óra után újra kinyitott a bokszutca, hogy a versenyzők elpróbálhassanak egy-egy rajtot.

Négy csapat is lehetőséget adott mindkét versenyzőjének, megosztva köztük a napot: a Mercedesnél, Williamsnél és Renault-nál ez megszokottnak tekinthető, a Ferrarinál érdekesebb helyzet állt elő. Rosszullétre hivatkozva Kimi Raikkönen délelőtt elállt a szerepléstől, később azonban javult állapota, így az utolsó két is fél órában ő vezette az SF71H-t.

A teszt eseményei részletesen élő közvetítésünkben kereshetők vissza.

A 6. tesztnap eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör Keverék
1. Daniel Ricciardo Red Bull 1:18.047   165 hiperlágy
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:18.400 +0.353 90 ultralágy
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:18.560 +0.513 85 ultralágy
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:19.541 +1.494 66 lágy
5. Brendon Hartley Toro Rosso 1:19.823 +1.776 119 hiperlágy
6. Fernando Alonso McLaren 1:19.856 +1.809 57 hiperlágy
7. Carlos Sainz jr Renault 1:20.042 +1.995 88 közepes
8. Romain Grosjean Haas 1:20.237 +2.190 78 lágy
9. Kimi Raikkönen Ferrari 1:20.242 +2.195 49 lágy
10. Lance Stroll Williams 1:20.349 +2.302 63 lágy
11. Nico Hülkenberg Renault 1:20.758 +2.711 102 szuperlágy
12. Esteban Ocon Force India 1:20.805 +2.758 130 lágy
13. Charles Leclerc Sauber 1:20.918 +2.871 160 szuperlágy
14. Szergej Sirotkin Williams 1:22.350 +4.303 80 lágy
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: