Egészen a téli tesztelés hatodik napjáig kellett várni, hogy bebizonyosodjon, mennyire gyorsak a 2018-as Formula-1-es autók. Az eddigi öt nap legjobb körideje 1:19,333 volt Lewis Hamiltontól, még az első teszthét utolsó napjáról.
Köszönhetően részben a jó időjárásnak – az aszfalthőmérséklet a 36 Celsius fokot is elérte a tetőponton – és annak, hogy az élcsapatok autóira is felkerült a két leglágyabb keverék, a köridők dimenziót léptek szerdán. A barcelonai pálya valaha futott leggyorsabb (nem hivatalos) köre Felipe Massa 1:18,339-es eredménye volt egy 2008-as tesztről, melyet a délelőtt folyamán Lewis Hamilton döntött meg először: csakhogy a brit pilóta 1:18,317-es körét rövidesen elvették, mert a pálya elhagyásával érte el.
Nem sokkal később, 13 óra után – az ebédszünet a pályán tölthető idő kiaknázása érdekében újból elmaradt – Daniel Ricciardo a szabálytalan körnél is jelentősen gyorsabb tudott lenni, és 1:18,047-tel regisztrált új pályacsúcsot hiperlágy abroncsok segítségével. A rekordkört „nem hivatalos” címkével fogják jegyezni, mivel nem nagydíjhétvégén, hanem teszten született.
A Red Bullt a két Mercedes-pilóta sem tudta 0,353 másodpercnél jobban megközelíteni: a csak délelőtt vezető Lewis Hamilton zárta másodikként a napot, az őt váltó Valtteri Bottas harmadik helyen. A negyedik Sebastian Vettel lemaradása 1,4 másodpercet tett ki, ő azonban lágy abroncsot használt: a Ferrari továbbra sem mutatta meg, mire képes a két legpuhább keverék valamelyikén.
A legtöbb kört nem a leggyorsabb csapatok valamelyike, hanem a Renault teljesítette: 190-szer fordult meg a pályán Sainz és Hülkenberg a rendkívül megbízható RS.18-cal. A Mercedes 172 körnél állt meg, az egyetlen versenyzővel tesztelő csapatok közül pedig a Red Bull vitte a prímet 165-tel. A körszámokból is érzékelhető, hogy jelentős volt a forgalom a pályán: több csapat végzett versenyszimulációt is.
A pályacsúcs utáni hajsza mellett a piros zászlók is fontos szerepet játszottak a nap során, összesen négyszer kellett szüneteltetni a tesztet. Fernando Alonso két óra elteltével füstölgő autóval állt meg a pályán. A McLaren olajszivárgásra vezette vissza a problémát, amely motorcserét vont maga után. Az autó több mint hat óra szerelés után tért vissza a pályára, az utolsó percekre. A McLaren futásteljesítménye így csak 57 körrel bővült, igaz, Alonso hatodik helyen zárta az eredménylistát hiperlágy abroncson.
Az eddig kifogástalanul működő Toro Rosso miatt kétszer is meg kellett szakítani a tesztelést, de az ő esetükben nagyobb volt a füst, mint a láng. Az első fennakadást nem is műszaki hiba okozta, hanem Brendon Hartley megpördülése: az új-zélandi kikecmergett a kavicságyból, és önerőből tért vissza a bokszutcába. A délután folyamán az STR13 egy rendszerhiba miatt leállt, távozóban a bokszutcából. Ismét megszakították az edzést, de mindössze 16 másodpercre, olyan gyorsan biztonságos helyre tolták az autót.
Az utolsó percekben megélénkült a pálya: a nap egyik legszorgalmasabbja, a 160 kört teljesítő Charles Leclerc a 12-es kanyarban a kavicságyban kötött ki, így a körözés piros zászlóval ért véget. Nem sokkal 18 óra után újra kinyitott a bokszutca, hogy a versenyzők elpróbálhassanak egy-egy rajtot.
Négy csapat is lehetőséget adott mindkét versenyzőjének, megosztva köztük a napot: a Mercedesnél, Williamsnél és Renault-nál ez megszokottnak tekinthető, a Ferrarinál érdekesebb helyzet állt elő. Rosszullétre hivatkozva Kimi Raikkönen délelőtt elállt a szerepléstől, később azonban javult állapota, így az utolsó két is fél órában ő vezette az SF71H-t.
A teszt eseményei részletesen élő közvetítésünkben kereshetők vissza.
A 6. tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör | Keverék | |
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:18.047 | 165 | hiperlágy | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18.400 | +0.353 | 90 | ultralágy |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:18.560 | +0.513 | 85 | ultralágy |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19.541 | +1.494 | 66 | lágy |
5. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:19.823 | +1.776 | 119 | hiperlágy |
6. | Fernando Alonso | McLaren | 1:19.856 | +1.809 | 57 | hiperlágy |
7. | Carlos Sainz jr | Renault | 1:20.042 | +1.995 | 88 | közepes |
8. | Romain Grosjean | Haas | 1:20.237 | +2.190 | 78 | lágy |
9. | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:20.242 | +2.195 | 49 | lágy |
10. | Lance Stroll | Williams | 1:20.349 | +2.302 | 63 | lágy |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20.758 | +2.711 | 102 | szuperlágy |
12. | Esteban Ocon | Force India | 1:20.805 | +2.758 | 130 | lágy |
13. | Charles Leclerc | Sauber | 1:20.918 | +2.871 | 160 | szuperlágy |
14. | Szergej Sirotkin | Williams | 1:22.350 | +4.303 | 80 | lágy |