DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 22. szerda
F1

Három leállás: Magyarázkodik a McLaren

Szó sincs arról, hogy a csapat tervezési hibát követett volna el, hangsúlyozta Eric Boullier. Nem szabad elfelejteni, hogy a McLaren új motort használ, ehhez képest a sűrűn jelentkező műszaki hibák csak apróságok, könnyen orvosolhatók.

A keddi nap folyamán kétszer adta meg magát a McLaren MCL33 – egy elektromos leállás és egy hidraulikai szivárgás miatt –, szerdán délelőtt pedig egy harmadik piros zászlót is kiváltott a McLaren műszaki problémája. Ezúttal olajszivárgás történt, ami motorcserét is igényelt.

A csapat tiszta vezet öntött a pohárba, és rámutatott, hogy az olajprobléma okozta a motorhibát, nem fordított az ok-okozati viszony. Eric Boullier versenyigazgató azt is hangsúlyozta, hogy nem szabad a technikai gondokból messzemenő következtetéseket levonni, ahogyan a köridőkből sem, melyek azért tüntették fel első pillantásra kedvező színben a McLarent, mert egészen máig szinte csak ők használták a legpuhább abroncsokat.



„Ez csak tesztelés” – nyilatkozott az Autosport lapnak Boullier, felhozva egy példát is. „Először is, ha megnézik a köridőket, láthatják, hogy a Red Bull új közepes és lágy gumin csak fél másodperccel volt gyorsabb. Nincs sok különbség, és az asztalt és hőmérséklet szerepét is számításba kell venni. Mint múlt héten elmondtam, technikai oka van, miért akartunk ezekkel a gumikkal (hiperlágy) dolgozni az autón.”

„Hogy az autó megadja magát, azt kis problémák okozzák, melyeket ki kell javítanunk, de ez csak tesztelés. A folyamat része. Urai vagyunk a helyzetnek. És szem előtt kell tartani, hogy a partnerkapcsolat a Renault-val új, az erőforrás elrendezése az autóban teljesen új. Ez tesztelés, csak adjanak nekünk időt” – hangsúlyozta, hogy a csapat apró problémákkal szembesült, alapvető tervezési hibáról nincs szó. Az Autosport konkrétan a motor szűk elrendezésére kérdezett rá az autó hátuljában:

„Nem gondolom, hogy ehhez bármiféle köze lenne. Nyilván arra törekszünk, hogy a legjobb autót tervezzük meg, ezért biztosnak kell lennünk a koncepciónkban. A pályán bizonyosodunk meg arról, hogy ez a koncepció működik-e. Vannak apróbb módosítások, hogy az aerodinamikai platformból többet hozzunk ki. Most pedig a finomhangolás jön. A szivárgásnak ehhez semmi köze” – hangsúlyozta újra Boullier.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: