Az autóbemutatók sorát – egy előre be nem jelentett prezentációval – a Haas nyitotta meg. Az amerikai istálló, amely 2016-ban csatlakozott a Formula-1-hez, nem a privát csapatok kitaposott útját járja, hanem új filozófia híve: ahelyett, hogy az autó alkatrészeit maga építené meg, a karosszéria gyártását az olasz Dallarának adja ki, a Ferraritól pedig a motor mellett számos más alkatrészt vásárol. Így maga a Haas csak az utolsó simításokat végzi el saját autóján, és jóval kisebb létszámmal tud működni, mint más F1-es istállók.
„Az autónk komponenseinek 90 %-a Olaszországban készül” – árulta el Günther Steiner csapatfőnök a James Allen on F1 szakoldalon. Steiner hozzátetette, a csapatnak kirendelt egysége működik a Dallara főhadiszállásának közelében. A Haas angliai, Banburyben található bázisából személyzetet utaztatnak ide, akik befejezik az autó összeszerelését – hiszen a karosszériát és motort is Olaszországból szállítanák az Egyesült Királyságba, kézenfekvőbb, ha helyben állítják össze a versenygépet. Az autót Olaszországból február 21-én szállítják Barcelonába, az első tesztre.
Ami az autó technikai jellegét illeti, a VF-18 kevés radikális újítást alkalmaz, számos elemét a VF-17-től kölcsönözte. A csapat jó alapnak érezte tavalyi autóját, annak ellenére, hogy a konstruktőri bajnokságban csak nyolcadikként végeztek: szerintük nem sikerült kiaknázni a versenygépben rejlő potenciált. Az előző szezon Ferrarija, az SF70-H egyes vonásai is visszaköszönnek a konstrukcióban.
„Az autó evolúciójának legnagyobb részét a halo hozzáadása jelentette. Az autó össztömege is emelkedett, a tömegközéppont pedig magasabbra került, egyszerűen a halo helyzetéből kifolyólag. Könnyítettünk az autón, amennyire tudtunk, hogy több ballasztot szállíthasson. Így úgy oszthattuk el a tömeget, ahogyan akartuk” – magyarázta Steiner, milyen fő kihívásokkal néztek szembe a mérnökök.