DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mi derül ki az új Haas VF-18-ról?

Az amerikai istálló 2018-as versenygépe a tavalyi több elemét is átvette: Günther Steiner csapatfőnök és Gene Haas a tervezésről, célokról és színvilágról is beszéltek.

Szerdán egy előre nem kitűzött online bemutatón a Formula-1 rajongói megpillanthatták az első 2018-as versenygépet. A Haas Ferrari-motoros VF-18-asa a tavalyi VF-17 evolúciója, hiszen a szabályok nem változtak jelentősen. Újdonság viszont, hogy a Formula-1 bevezette fejvédő eszközét, a halót, a cápauszonyok pedig eltűntek, csak egy csonk maradt belőlük a motorborításon.

„Az autó evolúciójának legnagyobb részét a halo hozzáadása jelentette” – hangsúlyozta Günther Steiner a Haas weboldalán. Természetesen a halo beiktatása a konstrukcióba sokkal összetettebb feladat volt, mint a bukókeretet az autóra rögzíteni, hiszen az eszköz hatással van a jármű körüli légáramlásra. „Az aerodinamikai szakembereknek elég sokat kellett tanulmányozniuk, de a tervezők is keményen dolgoztak, hogy módosítsák a karosszériát, így a halo kibírja az előírt terhelési szintet.”



„Az autó össztömege is emelkedett, a tömegközéppont pedig magasabbra került, egyszerűen a halo helyzetéből kifolyólag. De mindenki ugyanabban a hajóban evez” – folytatta Steiner. „A szabályok meglehetősen stabilok maradtak 2017-ről 2018-ra, ezért a VF-18 az előző évi autó evolúciója. Kevésbé a forradalmasításról, inkább a finomításról szól.”

„A tavalyi autó elemei is láthatók az idein. Igazából a 2017-es versenygép egész jó konstrukció volt, de nem mindig sikerült kihoznunk belőle a maximumot. Épp azt tűztük ki 2018-ra, hogy ezen változtassunk. Könnyítettünk az autón, amennyire tudtunk, hogy több ballasztot szállíthasson. Így úgy oszthattuk el a tömeget, ahogyan akartuk” – folytatta a csapatvezető.

A Haas 2017-ben a konstruktőri világbajnokság nyolcadik helyén végzett 47 ponttal. A javulás a debütáló szezonhoz képest kis mértékű volt, az istállónak ezért nagyot kell ugrania 2018-ban, ha a középmezőny elején akar kikötni, a Force India és Williams társaságában.

„Sok tényezőt kiiktattunk, ahol gyengék voltunk. Arra fókuszáltunk, ami ahhoz szükséges, hogy autónk konzisztens legyen, és lefaragjuk a különbséget az élcsapatokhoz képest” – mondta Gene Haas, az istálló tulajdonosa. Arra is kitért, hogy az autó színei a tavalyi helyett inkább a 2016-osra hasonlítanak: „A fényezés kisebb visszatérés ahhoz, amit első autónkon, a VF-16-on láthattak. A tisztaság és precízség látszatát adja, akárcsak a szerszámgépek, melyeket a Haas Automation gyárt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: