A Halo bevezetésével a Formula-1-es versenyautók súlya ismét megnő, ez pedig sosincs jó hatással a vezethetőségre. Tavalyhoz képest 728 kilogrammról 734 kilogrammra változtatták az autók minimális alsó súlyhatárát, bár szakértők szerint a fejvédelem nagyobb súly lesz végső formájában, mint hat kiló.
1961 óta határozzák meg a versenyautók minimális súlyát, akkor még 450 kilóról kezdtek, átmenetileg a hatszázat is megközelítette 1981-ben, a kilencvenes évek elején viszont ismét csak ötszáz lett. Az utóbbi évtizedben igen gyakran változott, de végül eljutottunk a jelenlegi, 734-hez.
Természetesen a legkevésbé sem elhanyagolható a versenyzők saját súlya, ami nagyban függ a testmagasságtól is. Évtizedekkel ezelőtt sem volt mindegy, hogy Alain Prost, vagy Gerhard Berger ült az autóban, mert előbbi alacsony volt, relatíve kis súllyal, utóbbi pedig kifejezetten magas, így nagyobb testtömeggel rendelkezett.
A Renault gyári pilótája, Nico Hülkenberg küzd most ezzel a problémával, 184 centijével a mezőny átlagához képest magas. Hátrányként jelentkezik a testsúlya, a csapat rá is akarja venni egy kis fogyókúrára, de a német egyelőre ellenáll. Több forrás is arról számol be, hogy a téli szünetben (is) a pilóták többségét az istállók által összeállított, gyakorlatilag fogyókúrás étrenddel bombázzák.
Mennyi a hivatalos súlya a jelenlegi mezőny tagjainak?
Lewis Hamilton: 68 Kilogramm
Valtteri Bottas: 70
Sebastian Vettel: 64
Kimi Raikkönen: 70
Daniel Ricciardo: 68
Max Verstappen: 67
Sergio Pérez: 67
Esteban Ocon: 68
Lance Stroll: 70
Szergej Szirotkin: 70
Nico Hülkenberg: 74
Carlos Sainz: 66
Brendon Hartley: 65
Pierre Gasly: 68
Romain Grosjean: 67
Kevin Magnussen: 68
Fernando Alonso: 68
Stoffel Vandoorne: 65
Marcus Ericsson: 70
Charles Leclerc: 68
A legkönnyebb Sebastian Vettel és a legnehezebb Nico Hülkenberg között tíz kiló a súlykülönbség, így a négyszeres világbajnok esetében ennyivel nagyobb tere marad a mérnököknek a ballasztsúlyokkal játszani.