Több pontban is változik a szabályzat, az egyik legvitatottabb terület a limiten felüli motorkomponensek cseréjével járó rajtbüntetések szisztémája, ami valóban változik, de csak a követhetősége lesz könnyebb a rajongók számára, az istállók helyzete semmivel nem lesz könnyebb.
Az egyszerűsítés abból áll, hogy ha olyan motorcserére kényszerül a versenyző, amely során a rajtrácson való visszasorolás meghaladja a 15 rajthelyet, akkor a pilóta automatikusan a mezőny végéről kénytelen majd rajtolni. Az sem lesz mindegy innentől, hogy mikor kapja a visszasorolást.
Ha ugyanis egynél több pilóta részesül büntetésben, az időrendi sorrend számít majd, hogy ki jelentette be hivatalosan előbb, vagy később a visszasorolással járó cserék tényét. Ezzel ugyan a rajongók számára valóban egyszerűsödik az eddig ennél sokkal bonyolultabb rendszer, de a motorgyártók helyzete semmivel nem lesz könnyebb, mert az évi három erőforrással kell végigbírni az egész évadot, nincs mentség, vagy jön a büntetés.
Bemutatókon továbbra is részt vehet bármelyik istálló, de immáron nem haladhatja meg az 50 kilométert a megtett táv, ráadásul kizárólag olyan abroncsokat használhatnak, amit a Pirelli speciálisan, erre a célra gyárt. Tesztelni csak olyan pályán szabad, ami megfelel az FIA 1-es besorolásának.
A visszapillantó tükröket és a belső kamerákat is át kell helyezni az autókon a Halo érkezése miatt. Rugalmasabbá válik a Formula-1-es események időpontja, ha a szervezők és a FOM közösen megegyeznek, változhat az eredetileg fix időpont (ahogy erre Austinban is volt idén példa egy koncert miatt).
A Brazil Nagydíj helyszíne sokkal komolyabb biztosítást kap a jövő évtől, mint idén, hogy megelőzzék az esetleges, idén több alkalommal is megtörtént támadásokat. Olyan változtatásokat is bevezetnek, amelyek még inkább biztosítják, hogy a motorolaj nem használható fel üzemanyagként.
A csapatok egyelőre nem reagáltak a szabályváltozásokra.