Az F1 jelenlegi tíz istállójából legutolsóként az amerikai Haas szállt be 2016-ban. Stabil pénzügyi alapokon nyugszik, ráadásul nincs is teljesen magára hagyva a csapat. A kezdetektől fogva nagyon komoly technológiai együttműködést folytatnak a Ferrarival, emiatt nem is kellett semmit a nulláról kezdeniük.
Ennek ellenére az amerikai istállót is érzékenyen érintik a folyamatosan emelkedő költségek. Günther Steiner csapatfőnök úgy véli, hogy elsősorban a már a Formula-1-ben versenyző tíz csapattal kellene foglalkoznia a vezetésnek, mielőtt újak érkezését támogatnák. Bár a Haas egyáltalán nem ellenzi, hogy jöjjenek egyéb istállók is.
„Némileg mindenkit zavarni fog, de időnként a csapatszellem miatt kompromisszumot kell kötnünk. Ebben a pillanatban még a jelenlegi tíz csapatnak kellene gondját viselni, pedig nem vagyok az ellen, hogy újak is érkezzenek” – nyilatkozta Günther Steiner, aki korábban is beszélt arról, hogy a pénzeket arányosabban kellene elosztani a csapatok között.
„Ebben a pillanatban két csoportra vagyunk oszthatók. Az igazi, nagycsapatok és a kisebb istállók. Ha megérkeznének teljesen újak, ez már a harmadik faktor lenne, ami merőben különbözne az eddigiektől. A költségek lefaragása rendkívül fontos, mert ha valaki újonnan lép be, az különösen nagy befektetést igényel” – tette hozzá a csapatfőnök.
„Azt mondom, először legyen megegyezés a mostani tíz istálló között, ha pedig ez már működőképes, utána gondolkodjunk, hogy találjunk új résztvevőket. Egyébként sem úgy működik, hogy valaki belép és azonnal meg is éri pénzügyileg, ahhoz bizony idő kell. Most, úgy tűnik, van tíz, pénzügyileg stabil csapatunk, de elsőként ezt a tízet tegyük még inkább versenyképessé és stabillá, aztán jöhet két, három, vagy még több új résztvevő” – tekintett előre Steiner.