A szombati időmérő során egy látványos lassított felvételen Lewis Hamilton autója volt látható, ahogy a célegyenesre kigyorsítva a hátsó kerekek vibrálva, eldeformálódva igyekeznek tapadást találni az aszfalton, megrázva az egész karosszériát. Nem Hamilton volt az egyetlen, aki ezt tapasztalta, többek között Kimi Raikkönen gyors köreit is befolyásolta a probléma, Paddy Lowe szerint pedig Lance Stroll autóján is emiatt sérült meg a hátsó szárny véglapja.
Van, aki hamar a tavalyi Osztrák Nagydíjat idézte fel, amikor a rázókövek okozta vibrálástól Nico Rosberg és Danyiil Kvjat is defektet kapott. Ezt, és a pálya tempós jellegét tekintve a Pirelli még a délután folyamán vizsgálatot indított, miközben a Red Bull már óvintézkedésekbe is kezdett: az FIA külön engedélyével ma délelőtt ultrahangos vizsgálatot végeznek a felfüggesztéseken, repedések után kutatva.
A Pirelli motorsportért felelős részlegének igazgatója, Mario Isola szerint a gumik szerkezetileg épek.
„Minden laboratóriumi vizsgálatunk azt mutatja, hogy a gumik rendben vannak. Most az a dolgunk, hogy részletesebben kivizsgáljuk, mi okozza ezt a hatást. Beszéltünk a csapatokkal és úgy tűnik, a pálya csak bizonyos részein jelentkezik a vibráció: a 19-es (Buszmegálló-sikán) és az 1-es (La Source) kanyarban. Minden csapattól információt gyűjtünk, hiszen ők a gumik mellett adatokkal rendelkeznek a futóműről, a padlólemezről és a szárnyakról is, így részletesebb visszajelzést tudnak adni.”
A Pirelli szerint a gumik a versenytávot is bírni fogják, ám Isola utolsó kijelentése azért mégsem teljesen megnyugtató. „Nyilvánvalóan bizonyos frekvenciájú vibrációk okozhatnak defektet” – zárta nyilatkozatát.