DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Jöjjön csak az új csapat!

A napokban röppent fel a szóbeszéd, miszerint egy kínai konzorcium angliai központtal csatlakozna a Formula-1-hez egy új versenycsapat alapításával. Van, aki máris nagyon örül a hírnek.

A négyszeres Formula-1-es világbajnok Alain Prost üdvözölte már a lehetőségét is annak, hogy egy újabb istálló érkezhet az F1-be. Múlt héten jelentek meg az első hírek az egyelőre még saját magát titokban tartó és titokban szerveződő, kínai támogatással létrejövő lehetséges Formula-1-es csapatról.

A Red Bull mérnökei közül állítólag többeket is csábítanak igen nagy pénzekkel, valamint a hírek szerint a Manor korábbi csapatából már többen is ott dolgoznak. Prost 1997 és 2001 között rendelkezett saját istállóval az F1-ben, a Ligier-t vette meg 1996 végén, de a pénzügyek nem alakultak jól és 2001 végén a csapat feloszlott. Az említett 5 szezonban három dobogós hely a mérleg, de győzniük nem sikerült.

2001 végén becsukta a boltot a Prost istálló


A francia szakember most a Renault tanácsadójaként dolgozik és úgy véli, hogy a jelenlegi viszonyok között könnyebb belépni a Formula-1-be, mint amikor ő volt csapatfőnök. „Mi még versenycsapatok voltunk, de most minden inkább az üzletről szól. Pont ez az egyik oka, amiért rajongókat veszítünk el, ők ugyanis nem értik, hogy egy italgyártó cég hogyan győzhet le óriási autógyárakat” – nyilatkozta Alain Prost.

„Mégis azt kell mondanom, most könnyebb indítani saját istállót, mint az én időmben, talán pont akkor volt a legrosszabb. Soha nem kaptunk az F1 vezetésétől több pénzt az évi 10 millió dollár, de már az első évben 28 milliót kóstált csak a motor, a másodikban pedig már 30-at. Hogyan működhetett volna ez így? Ma minden istálló legalább 40 milliót kaszál a díjakból” – zárta gondolatait a franciák négyszeres világbajnoka.

Azt ugyan nem tudni, pontosan mikorra tervezi az egyelőre rejtélyes kínai alapokon nyugvó istálló az F1-be való belépést, de a pénzügyeknek nagyon rendben kell lennie. Bizonyíthatóan ugyanis öt évre előre biztosítani kell az F1 vezetését arról, hogy a csapat nem mehet csődbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: