A Kínai Nagydíj első napját szinte teljesen törölni kellett a rossz látási viszonyok miatt, melyek nem tették volna lehetővé egy esetleges baleset sérültjének azonnali kórházba szállítását. Amint azt a Skynak nyilatkozó Paddy Lowe kifejtette, ez a biztonsági előírás több mint harminc évre nyúlik vissza, s mint oly sok más intézkedésről elmondható az F1 történetében, ez is egy tragédiát követően született meg:
„Nagyon sajnálom a szurkolókat, akik roppantul lelkesednek a sportágért és nagy alakjaiért, de ennek ellenére nem kapták meg az izgalmat, amiért jöttek” – idézi a Sky a Williams technikai vezetőjét. „Fontos ismerni a történeti hátteret azonban, mely az 1980-as évekre nyúlik vissza, szerintem Elio de Angelis balesetéig, mellyel kapcsolatban felmerült a gyanú, hogy ha lett volna ott egy mentőhelikopter, akkor átvészelhette volna az esetet. Azóta van érvényben ez a szabály, bár természetesen azóta sokkal jobban kidolgozták. Meg kell értenünk ennek fontosságát, és tiszteletben kell tartanunk.”
De Angelis 1986-ban egy Paul Ricard-i teszten szenvedett végzetes balesetet egy Brabham volánja mögött. Bár magát a becsapódást túlélte, sőt, egy kulcscsonttörés volt a legsúlyosabb sérülése, ám beszorult az autóba, mely kigyulladt. Közel tíz perc telt el mire kiszabadították, a mentőhelikopter pedig csak fél óra múlva ért oda. Hiába szállították kórházba, s tettek meg mindent az orvosok, füstmérgezésébe másnap belehalt. Különös adalék a történethez, mely sokat elárul de Angelis csapatfőnöke, Bernie Ecclestone jelleméről is, hogy állítólag azért Derek Warwick kapta meg a tragikus sorsú olasz megüresedett autóját, mert a potenciálisan elérhető jelöltek közül ő volt az egyetlen, aki de Angelis halála után nem kereste meg a csapatot, hogy a helyére ülne…
A hírek szerint egyébként a két szabadedzés között az FIA kipróbálta, mennyi idő alatt lehet odaérni közúton a legközelebbi, mintegy 40 kilométerre található kórházba, de nem találták kielégítőnek az eredményt. Ez egy életképes megoldás lehet más helyszíneken, a 2008-as Japán Nagydíjat például annak ellenére rendezték meg, hogy a helikopteres szállítás szintén nem volt biztosított, ám a közúti közlekedés ekkor megfelelő alternatívát jelentett.
És persze azt sem szabad elfelejtenünk, amit a Crash.net szerzője, Ollie Barstow is hangsúlyoz: a Formula–1 néhány éve azért borult gyászba, mert a 2014-es Japán Nagydíjon nem vették elég komolyan az időjárás jelentette fenyegetést. Jules Bianchi tragédiája arra intett mindenkit, hogy nem szabad kockáztatni – szabadedzések kedvéért pedig különösképp nem. Az már más kérdés, hogy mivel szombaton jobb idő várható, vasárnap viszont ismét a péntekihez hasonló viszonyok uralkodnak majd, ami a verseny megrendezését is veszélybe sodorhatja, az FIA miért nem döntött úgy, hogy rendhagyó módon szombaton tartják meg a Kínai Nagydíjat…?