Amikor a Forma-1-ben, három évvel ezelőtt bemutatkoztak az 1,6 literes, V6-os, hibrid turbómotorok, a sportág 2020-ig kötelezte el magát használatuk mellett. Noha ezekkel az erőforrásokkal a száguldó cirkusz elindult egy zöldebb irányba, megoszlanak a vélemények azt illetően, hogy valóban erre van-e szüksége az F1-nek. Annak érdekében, hogy az új szabályozás minél teljeskörűbb legyen, és minél több igényt kielégítsen, a Nemzetközi Automobil Szövetség Párizsba hívta össze azokat, akik meghatározhatják a jövő motorokkal kapcsolatos előírásait: a sportág vezetőségét, az F1-es motorgyártók képviselőit, de olyan márkák is ott voltak a francia fővárosban, mint az Audi, vagy a Cosworth, akiknek jelenleg nincsen közül a sportághoz.
Az FIA honlapján közzétett beszámoló szerint a résztvevők többnyire egyetértettek egymással, négy alappillérben határozva meg az új szabályozást:
1. A Forma-1-nek továbbra is a motorsport csúcsának kell lennie technológiai szempontból, mindazonáltal olyan területté kell válnia, melyben az alkalmazott megoldásokat a közúti autókban is igénybe lehet venni.
2. Az egyik legfőbb cél olyan erőforrások gyártása, melyek amellett, hogy erősebbek, előállításuk és fejlesztésük költséghatékonyabb lesz a jövőben.
3. A motorok hanghatását növelni kell.
4. A pilótáknak meg kell engedni, hogy akkor autózzanak padlógázon, amikor csak akarnak.
„Nagyon elégedett vagyok a folyamattal, és az a tény, hogy ennyi résztvevő egyet tudott érteni egymással a Forma-1-es világbajnokság jövőbeli útját illetően, nagyon fontos terület technikai szempontból” – nyilatkozta Jean Todt, az FIA elnöke. „Most persze le kell ülnünk, hogy megvitassuk, pontosan milyen motorokat akarunk 2021-től, ez viszont egy remek kezdet, és alig várom, hogy előállhassunk a legjobb döntéssel a Forma-1 jövője szempontjából.”