Bár a Forma-1-ből már 2007-ben visszavonult, Alexander Wurz továbbra is elnöki pozíciót tölt be pilóták szövetségében, a GPDA-ban, ahol érdekvédelem mellett leginkább a biztonság javításáért való harc kapcsán merül fel legtöbbet a neve. Nemrég a halo bevezetéséről volt némi adok-kapok az FIA és a versenyzők között, utóbbiak közül ugyanis többen elutasították, hogy a szövetség 2018-ban bevesse ezt a pilótafülke-védelmi megoldást. Wurz azt, hogy egyáltalán megkérdezték őket, amolyan bátorításként fogta fel, most pedig úgy vélekedett, hogy a GPDA még mindig meghatározó erőnek számít a sportágban.
„Az évek során a GPDA fontos erővé vált, hogy folyamatosan biztonsági fejlesztésekre sarkallja az FIA-t” – nyilatkozta az osztrák a Motor Sport Magazine-nak. „A versenyzésben elengedhetetlen, hogy az autók biztonságosabbá válása ne menjen a versenyzés rovására. Ez azt jelenti, hogy agresszívan és gyorsan vezethetünk, olyan pályákon, mint például Monaco, még abban az esetben is, ha a világ a sokkal nagyobb biztonság felé halad, mint ami nálunk az F1-ben van.”
Wurz szerint a GPDA is megállás nélkül működésben van, ám sok esetben a nyilvánosság szeme elől elzártan. „A médiában nem látszik, hogy mekkora befolyásunk van. Remek társaságra tettünk szert, és el kell mondanom, hogy az FIA egyik csúcsvezetője úgy fogalmazott, hogy soha nem volt még ilyen építő a párbeszéd a pilóták és a szabályalkotók között, mint az elmúlt néhány évben. Remélem, hogy ezt folytatni tudjuk majd, és hogy a pilótákkal – még azokkal is, akik nem a GPDA tagjai – biztosítani tudjuk az F1 állóképességét, több rajongó érkezését, és a folyamatos növekedést. Mi, pilóták, nem politizálni akarunk, csak a legjobbat szeretnénk a sportnak.”