DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Halo: Most döntsenek a pilóták, vagy sem?

F1-es berkekben megoszlik a vélemény a fejvédő eszköz bevezetésével kapcsolatban: a pilóták többsége leszavazta, ám az őket képviselő testület elnöke mégis azt mondja, nem nekik kell dönteniük.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség közvélemény-kutatásában több pilóta szavazott a halo ellen, mint mellette, noha három hónapon belül a csapatoknak el kell döntenie, hogy valóban szeretnék-e alkalmazását 2018-tól. Az FIA egyik munkatársa megerősítette a pilóták között végzett kutatás eredményét, ám határozottan kijelentette, hogy mit gondolnak róla: „Bármely versenyző, amely azt mondja, hogy nem lesz halo 2018-ban, nincs igaza” – idézte az illetékest a Motorsport.com. „A Stratégiai Csoport megegyezett az úgynevezett ’Kiegészítő Frontális Védelem’-ről, és jelenleg csak a halo az egyetlen használható megoldás.”



Annak ellenére, hogy csapatok tavaly leszavazták az aeroscreent, arra kérték az FIA-t, hogy továbbra is folytassa olyan alternatív eszközök keresését, amelyek nem rendelkeznek a halo hátrányaival, mint például a korlátozott kilátás, a klausztrofóbia esélye, az autóból történő kiszállás és a pilóták kiszabadításának akadályozása. „A valóságban el tudunk képzelni egy olyan megoldást is, amely esztétikailag kielégítőbb mindenki számára” – tette hozzá az idézett FIA-munkatárs.

A versenyzők szövetségének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz örül neki, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség a pilótákat is konzultációra hívja, de érdekes (vagy talán éppen felelősségteljes) módon úgy véli, hogy teljes egészében a testületre kell hagyni a végső döntést. „Nagyon bátorító, hogy az FIA és az F1 részvényesei is fontosnak tartják a pilóták véleményét” – mondta az osztrák.

„De a biztonsági kérdések az FIA-ra tartoznak, és az ő felelősségük a döntés is – ezt az F1-es és tesztpilóták mondták el nekem egy névtelenül végzett kutatás keretein belül. Mi teljes mértékben tiszteletben tartjuk az FIA szerepét és pozícióját, ez pedig évtizedek óta remekül működött a GPDA-n belül. A GPDA nagyon boldog, és a részvényesek mellett állunk, a sportunk jövőjét, rajongóit biztonságát, és fenntarthatóságát szem előtt tartva” – tette hozzá Wurz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: