Az ősz folyamán az F1-es csapatok mindegyike kipróbálta a halónak nevezett fejvédelmi megoldást, melyet leghamarabb 2018-ban vethetnek be a száguldó cirkuszban. Tavalyi bemutatása óta a Nemzetközi Automobil Szövetség intenzív tesztprogramot hajtott végre az eszközzel, Laurent Mekies, a testület biztonsági igazgatója pedig a minap elmondta, hogy a mérnöki munka már véget is ért ezen a téren. Mindazonáltal szinte biztos, hogy a gárdák az idei év folyamán is próbálgatni fogják a halót. „A bemutatkozás még várat magára, addig is sok tárgyalás fog zajlani még ezzel kapcsolatban” – mondta Mekies, aki a Red Bull-féle aeroscreent sem zárja ki teljesen: „Jelenlegi állás szerint semmi sem lehetetlen.”
A szakember rávilágított, hogy a halo tesztelése közben számtalan eshetőséget figyelembe vettek a hatékonyság növelésére, így például Fernando Alonso tavalyi, melbourne-i bukását is. „Az utóbbi tíz év minden hasonló balesetét szimuláltuk, és megnéztük, hogy a halo mekkora mértékben segített volna a pilótáknak.” Az FIA-nak a biztonsági tanácsadó Andy Mellor segített a munkálatokban: „Megkértük arra, hogy úgy szálljon ki az autóból, mint Alonso, és rájöttünk, hogy a halóval valójában még nagyobb a hely a menekülésre. Ha az autó a bukókereten nyugszik, a halót el lehet távolítani a kiszálláshoz, így egyáltalán nem lenne rosszabb a helyzet, mint most.”
A hírek szerint a kutatásba bevont pilóták nem voltak megelégedve azzal, hogy Mellor milyen sebességgel szállt ki az autóból, noha utóbbi mentségére szóljon, hogy nem tapasztalt pilótáról van szó. Mekies szerint a versenyzők maguk kérték, hogy részt vehessenek hasonló szimulációkban, hozzátéve, hogy meg is adják számukra ezt a lehetőséget. A szakember azonban egyelőre nem tudja, mikor láthatjuk élesben a halót. „Ezt a kérdést valaki másnak kell megválaszolnia. A résztvevőknek minden szempontot figyelembe kell venniük, hiszen felmerülhetnek szórakoztatási, és esztétikai érvek is ellene.”