Korábban beszámoltunk róla, hogy az új műszaki szabályok alapján átalakuló autók miatt módosul az Albert Park, a szezonnyitó helyszíne: a becslések szerint egyes kanyarokban 40 km/h-val is növekedhet a sebesség, ezért fokozott biztonsági intézkedések szükségesek, például a háromsoros gumifalakat a legtöbb helyen hat sorra növelik. Nem csupán az Ausztrál Nagydíjon, de az összes többi versenypályán hasonló biztonsági változások szükségesek.
„Minden egyes csapatot megkértünk, hogy szimulációs adatokat biztosítsanak 2017-es autóikról. Ezeket saját szoftverünkbe tápláltuk, és az összes versenypályát leszimuláltuk az új autókkal. A kanyarsebességek sokkal nagyobbak, a gyors fordulókban akár 40 km/h-val növekedhetnek” – magyarázta az Autosport International Show-n tartott előadásán a grandprix247.com által idézett Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója.
Ezután az FIA elküldte a rendezőknek a szükséges átalakítások listáját: „Minden pálya kapott egy kérelmet a javításokról. Ez a folyamat jelenleg is zajlik, a bajnokság sorrendjében haladunk végig, így lehet, hogy még nem kapta meg mindenki” – magyarázta. Példaként elmondta, hogy az Albert Parknak milyen változásokat kell elvégeznie.
Mekies a közvéleményt megosztó biztonsági eszközről, a halóról is beszélt. A fejet védő glórián már nem finomítanak tovább, de továbbra sem tudni, felkerülnek-e az F1-es autókra a jövőben: „A mérnöki munka véget ért. Valakinek el kell döntenie, hogy megfelelő az F1-nek vagy sem… A tiszta biztonsági előnye nem kérdéses” – beszélt a leszakadó kerekek vagy nagyobb repülő tárgyak ellen védő berendezésről, amely 17 %-kal növeli a versenyző életben maradási esélyeit.