Az Autosport szaklap vállalkozott rá, hogy összegyűjtse – valamint, mivel az adatok a teljes 2016-os idényt tekintve még hiányosak, felbecsülje –, mennyi bevételük és kiadásuk volt a Formula-1-es csapatoknak 2016-ban. Szembetűnő, hogy míg az előző éveket a veszteségesség jellemezte, addig idén a legtöbb csapat nullszaldós volt.
A táblázatban, melyet az Autosport alapján állítottunk össze, a csapatok bevétele és kiadása mellett egyéb információkat is feltüntettünk, mint a csapatok székhelyét és másik országhoz kapcsolódó érdekeltségét, vagy az alkalmazottak számát. Minden pénzösszeg angol fontban értendő – egy font aktuális árfolyamon 360 forint.
Csapat |
Ország |
Alkalmazott |
Kiadás |
Bevétel |
Mérleg |
Mercedes |
Nagy-Britannia (német irányítás) |
850 |
£265 m |
£265 m |
0 |
Red Bull |
Nagy-Britannia (osztrák tulajdon) |
740 |
£215 m |
£220 m |
+£5 m |
Ferrari |
Olaszország |
900 |
£330 m |
£300 m |
0 |
Force India |
Nagy-Britannia (indiai tulajdon) |
380 |
£90 m |
£90 m |
0 |
McLaren |
Nagy-Britannia |
730 |
£185 m |
£185 m |
0 |
Williams |
Nagy-Britannia (frankfurti tőzsde) |
530 |
£105 m |
£110 m |
+£5 m |
Toro Rosso |
Olaszország (osztrák tulajdon) |
350 |
£100 m |
£100 m |
0 |
Haas |
USA/Nagy-Britannia |
210 |
£100 m |
£100 m |
0 |
Renault |
Nagy-Britannia (francia tulajdon) |
570 |
£150 m |
£150 m |
0 |
Sauber |
Svájc |
320 |
£95 m |
£95 m |
0 |
Manor |
Nagy-Britannia |
225 |
£85 m |
£ 85 m |
0 |
Megjegyzés: A Mercedes és Renault kiadása motorrészleg nélkül, a Ferrarié azzal együtt értendő (nélküle kb. £225 m). Az alkalmazottak száma mindhárom esetben motorrészleg nélkül értendő.
A csúcstartó tehát 330 millió fontos kiadásával (120 milliárd forint) a Ferrari, azonban ez a motorrészleggel együtt értendő, míg a Mercedes 265 milliós költekezése az erőforrást készítő szekció nélkül – ennek oka, hogy a német gárdával, valamint Renault-val ellentétben a Ferrarinak nincs két külön gyára. Kifejezetten figyelemre méltó, hogy a Force India, amely negyedik lett az összetettben, a második legkevesebbet költő alakulat, 90 millió fontból (30 milliárd forint) gazdálkodott az idény során.
A csapatok bevételei három fontos forrásból tevődnek össze. Nagy összegeket utalnak az anyacégek, azaz a Mercedesnek a Daimler, a Ferrarinak a Fiat/Ferrari, Renault-nak a Renault, a Red Bullnak és Toro Rossónak a Red Bull, a Haasnak a Haas Automation. Fontos rész érkezik a szponzoroktól is, a bevétel fele azonban csaknem minden esetben a FOM-tól érkezik: az F1 jogdíjakból származó jövedelmének egy részét a konstruktőri helyezések alapján osztják szét a csapatok között (ez alól új csapatként kivétel volt a Haas, amely semmit sem kapott a közösből).
Egyes istállók mögött, mint a Sauber vagy Force India, nem áll egy autógyár vagy nagyvállalat sem: ezek azonban fizetős versenyzőktől juthatnak többlethez. A Manornak tőkeinjekcióra volt szüksége a tulajdonosi körétől, hogy hiteleket fizethessen vissza, és a Sauber új tulajdonosa is pénzt pumpált a csapatba, ezeknél az istállóknál így jöhetett ki nullára a mérleg.