Balogh Tamás: Danyiil Kvjat a suzukai kvalifikáció legvégén bukott hatalmasat: az orosz pilóta Red Bullja olyannyira összetört, hogy még az úgynevezett „túlélőcellát” is ki kellett cserélnie a csapatnak, amely miatt csak a bokszból indulhatott a másnapi versenyen. Sergio Perez látványos bukfence indította a jubileumi, 30. Magyar Nagydíj hétvégéjét: az eset érdekessége, hogy biztonsági problémák is felmerültek a Force India továbbfejlesztett autójával kapcsolatban. Carlos Sainz balesete szerencsére csak eleinte tűnt veszélyesnek: a spanyol falba fúródó Toro Rossója ijesztő látványt nyújtott, s a hosszú percekig tartó feszült várakozás, amíg kiderült, hogy a pilóta jól van-e és egyáltalán mi történt, szintén nem tartozott az év legszívderítőbb pillanati közé.
1. Kvjat a Japán Nagydíj időmérőjén
2. Perez a Magyar Nagydíj első szabadedzésén
3. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén
Berta Kitti: Mindhárom eset rendkívül veszélyes volt, Sainz és Grosjean bukása a G-erők miatt, az Alonso-Raikkönen incidens pedig az autó és a fej közelsége miatt. Az F1-ben minden balesetet külön-külön kielemeznek, így folyamatosan azt vizsgálják, hogyan lehet biztonságosabb a versenyzés – így ezek a bukások is tanulságosak voltak a sport számára.
1. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén
2. Alonso és Raikkönen az Osztrák Nagydíjon
3. Grosjean az Orosz Nagydíjon
Bognár Viktor: A Toro Rosso-pilóták „megorrolása” a monacói és a szocsi korlátokra nem volt annyira veszélyes, mint amilyennek tűntek, így a választásom az év két szaltózására, illetve Grosjean hatalmas erővel történő becsapódására esett, ami után vajmi kevés maradt a Lotusból.
1. Kvjat a Japán Nagydíj időmérőjén
2. Grosjean az Orosz Nagydíjon
3. Perez a Magyar Nagydíj első szabadedzésén
Dezső Attila: Hála istennek, az idei szezon nem bővelkedett olyan balesetekben, mint a 2014-es, de a pilótáknak néha sikerült összehozniuk egy-egy félelmetes csattanást. A képzeletbeli aranyérem itt Danyiil Kvjat suzukai incidensét illeti, aki a hajtű felé haladva csak minimálisan szélesítette ki a pályát, de ez elég volt ahhoz, hogy a megcsúszás a gumifal felé fordítsa Red Bullját. Az orosz autója még a levegőben is fordult egyet tengelye körül, de szerencsére haja szála sem görbült a balesetben. Carlos Sainz Szocsiban történt bukása kevésbé volt látványos, ám annál félelmetesebb, hiszen hosszú ideig nem láthattuk az eset felvételét, csak a helyszín körül szaladgáló mentőket, ami bizonyára szörnyű pillanatokat idézett fel legtöbbünkben. A Hungaroring 30 éve alatt eddig nem sok autó állt fejre a pályán, Sergio Perez bukása láttán a 11-es kanyarból kigyorsítva viszont mindenkiben meghűlt a vér: elég csak az esetet az M4 stúdiójából megtekintő Esteban Gutierrez arcára nézni…
1. Kvjat a Japán Nagydíj időmérőjén
2. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén
3. Perez a Magyar Nagydíj első szabadedzésén
Fűzi András: Mindig ijesztő egy versenyző feje környékén egy másik autó kerekét látni: az Orosz Nagydíj rajtját követően Nico Hülkenberg és Marcus Ericsson keveredett ilyen balesetbe, szerintem ez volt az év bukása.
1. Hülkenberg és Ericsson az Orosz Nagydíjon
2. Verstappen és Grosjean a Monacói Nagydíjon
3. Grosjean az Orosz Nagydíjon
Gellérfi Gergő: Szerencsére a súlyos sérülések az idei szezonban elkerülték a száguldó cirkuszt, riasztó baleset viszont így is akadt néhány: Carlos Sainz oroszországi bukása a nagy sebesség és az elhúzódó mentőakció, Sergio Perez magyarországi borulása a Jules Bianchi halála okozta sokk, míg Alonso és Raikkönen balesete a McLaren orra és a finn versenyző fejének közelsége miatt volt különösen ijesztő.
1. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén
2. Perez a Magyar Nagydíj első szabadedzésén
3. Alonso és Raikkönen az Osztrák Nagydíjon
Strommer Benjamin: Az év legijesztőbb ütközése volt az egy évvel korábbi csapattársak találkozója az Osztrák Nagydíj első körében, ugyanakkor a legszerencsésebb kimenetelű bukás is, a McLaren félelmetesen közel került Raikkönen bukósisakjához. Verstappen egyetlen igazán nagy bakiját követte el Monacóban – eltartott egy ideig, amíg sikerült lecsendesíteni a feltámadó kritikákat –, Carlos Sainzt pedig nagyobb nehézségi erő érte Szocsiban, szabadedzésen elszenvedett ütközése során, mint bárkit a szezon folyamán.
1. Alonso és Raikkönen az Osztrák Nagydíjon
2. Verstappen és Grosjean a Monacói Nagydíjon
3. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén
A végeredmény: Összesen hét különböző baleset jutott a Formula szerzőinek eszébe az „év bukása” kifejezést hallva, közülük a legtöbbeknek Carlos Sainz hatalmas becsapódása Szocsiban, mely (Alonso előszezonbeli incidensét leszámítva) a 2015-ös szezon legriasztóbb balesete volt a mentés elhúzódása miatt. A második helyre Kvjat hatalmas szaltója került, míg a harmadik pozícióba holtversenyben Perez magyarországi borulása, valamint a spielbergi Alonso-Raikkönen találkozó került.
1. Sainz az Orosz Nagydíj harmadik szabadedzésén 10 pont
2. Kvjat a Japán Nagydíj időmérőjén 9 pont
3. Perez a Magyar Nagydíj első szabadedzésén és Alonso és Raikkönen az Osztrák Nagydíjon 6-6 pont
5. Grosjean az Orosz Nagydíjon és Verstappen és Grosjean a Monacói Nagydíjon 4-4 pont
7. Hülkenberg és Ericsson az Orosz Nagydíjon 3 pont
Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, 3. Max Verstappen
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Ferrari, 3. Force India
Az év meglepetése: 1. Max Verstappen, 2. Force India, 3. Carlos Sainz
Az év csalódása: 1. McLaren-Honda, 2. Nico Rosberg, 3. Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton
Az év újonca: 1. Max Verstappen, 2. Carlos Sainz, 3. Felipe Nasr
Az év csapatvezetője: 1. Maurizio Arrivabene, 2. Toto Wolff, 3. Lopez, Gastaldi, Lauda és Lowdon
Az év versenye: 1. Magyar Nagydíj, 2. USA Nagydíj, 3. Brit Nagydíj
Az év előzése: 1. Verstappen Nasr ellen (Belga GP), 2. Perez ellen (Brazil GP), 3. Bottas ellen (Monaco GP)
Az év bukása: 1. Sainz (Szocsi), 2. Kvjat (Suzuka), 3. Perez (Hungaroring) és Alonso és Raikkönen (Red Bull Ring)