DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Nagy F1-es évértékelő – Az év csapatvezetője

Karácsony második napján azokkal a szereplőkkel foglalkozunk, akik talán valamivel ritkábban kerülnek a reflektorfénybe: az év csapatvezetőit is megszavaztuk nagy szezonértékelő sorozatunkban.

Az év pilótája (holtversenyben) és az év csapata a Mercedestől került ki a Formula nagy szezonértékelő szavazásán – vajon összejön a mesterhármas a stuttgartiaknak?

arrivabene_15abu_d



Balogh Tamás: Maurizio Arrivabene érkezése legalább olyan fontos tényező volt a Ferrari idei remeklésében, mint Sebastian Vettel átigazolása: az olasz szakember érezhetően új lendületet adott a maranellóiaknak, kellemes légkört alakított ki csapaton belül, ami elengedhetetlen a sikerekhez – ha így folytatják a fejlődést, a közeljövőben még komolyabb eredményeket érhet el a legendás istálló. Toto Wolff számára valamelyest könnyebb volt a 2015-ös szezon, mint a tavalyi, hiszen a Mercedes pilótái között sokkal egyoldalúbb volt a versengés, ám így is akadtak feszült pillanatok, amelyeket a helyzethez képest megfelelően tudott kezelni a világbajnok gárda vezetője. Gerard Lopezt pedig azért emelném ki, mert a Lotus folyamatos anyagi nehézségei ellenére is egyben tartotta az alakulatot, amely a bizonytalan helyzet ellenére is képes volt néhány megsüvegelendő teljesítményre.

1. Maurizio Arrivabene
2. Toto Wolff
3. Gerard Lopez

wolff_15_d

Berta Kitti: Az első két csapatfőnök az általuk vezetett istálló eredményéhez mérten került az élre, Gerard Lopez pedig a Lotus jövőjének stabilizálódása miatt lett harmadik a listámon. A csapatfőnököknek nem egyszerű a dolguk, Toto Wolff legtöbbször a Mercedesen belüli feszültségek feloldásán dolgozott, Maurizio Arrivabene a Ferrari fejlődésének sürgetésén, Gerard Lopez pedig azért, hogy jövőre is munkát tudjanak biztosítani a Lotus dolgozóinak.

1. Toto Wolff
2. Maurizio Arrivabene
3. Gerard Lopez

wolff_15_2_d

 

Bognár Viktor: A Mercedes első embere egyre jobban beletanul Hamilton és Rosberg viszonyának menedzselésébe, így 2015-öt már kevesebb belső feszültséggel vészelte át a csapat. Graeme Lowdon a Manor életben tartásáért tett erőfeszítéseiért érdemel elismerést, amire csak egy a sport iránt szenvedéllyel adózó személy lehet képes. Ami pedig Maurizio Arrivabenét illeti, tudjuk ugyan, hogy ez csapat hirtelen feljavulása elsősorban nem a frissen érkezett vezető érdeme, de az olaszban megvan a potenciál arra, hogy egy sikeres gárdát kovácsoljon össze.

1. Toto Wolff
2. Graeme Lowdon
3. Maurizio Arrivabene

arrivabene_15usa_d

Dezső Attila: Noha a Mercedes egyértelműen jobbnak bizonyult a Ferrarinál, irányítás szempontjából a Ferrarit illeti dicséret: Maurizio Arrivabene korábbi reklámszakemberként lépett a maranellói gárda élére, és a győzelem nélküli 2014-es szenvedés után idén három diadalig vezette csapatát. Toto Wolff továbbra is vasmarokkal próbálja kézben tartani a Mercedes karámjának vadlovait, de néhány héttel ezelőtti megjegyzése, hogy pilótapárosát is hajlandó lenne lecserélni, azt mutatja, hogy mégsem annyira erős vezér, mint amilyennek próbálja magát beállítani – vagy csak példát szeretne statuálni? A mezőny harmadik legjobb csapatvezetőjét a mezőny végén találjuk: John Booth a Manor élén töltött utolsó évében biztosítani tudta „gyermeke” jövőjét, kár, hogy előrelépését (?) már csak külső szemlélőként figyelheti.

1. Maurizio Arrivabene
2. Toto Wolff
3. John Booth

arrivabene_15_d

Fűzi András: Az elmúlt években úgy tűnt, hogy a Ferrari egyre lejjebb süllyed, aztán Arrivabene érkezésével a csapat körüli légkör egyre nyugodtabb lett és Vettel érkezésével már az eredmények is jobbnak mondhatóak, bár a Mercedes uralma nem könnyítette meg az olasz istálló dolgát.

1. Maurizio Arrivabene
2. Toto Wolff
3. Claire Williams

arrivabene_15rus_d

Gellérfi Gergő: Megérkezett és rendet rakott: Maurizio Arrivabene gyorsan gatyába rázta a Ferrarit, korrekt nyilatkozatok, keménykezű vezetés jellemezte regnálása első évét. Toto Wolff második helyét a Mercedes sikerei indokolják, s Christian Hornerről is elismeréssel kell szólnunk, hiszen egy nehéz helyzetből, egy nehéz természetű főnökkel a háta mögött, nagy nyomás alatt kellett a legtöbbet kihoznia a lehetőségekből.

1. Maurizio Arrivabene
2. Toto Wolff
3. Christian Horner

arrivabene_15sin_d

Mészáros Sándor: Arrivabene: a „cigis” kinevezésekor szkeptikus voltam, de hamar beigazolódott, hogy pont azt a tökösséget adja a Scuderiának, amit két elődje, Domenicali és Mattiacci nem tudott. Gastaldi: elképzelni is nehéz, milyen körülmények között kellett gardíroznia idén a csapatot. Wolff: kemény, de továbbra is a legszimpatikusabbak egyike.

1. Maurizio Arrivabene
2. Federico Gastaldi
3. Toto Wolff

arrivabene_15mon_d

Strommer Benjamin: Az egészen más közegből érkező (persze F1-ben azért járatos) Arrivabenének sikerült megvalósítania azt, amit két elődjének nem, kivezetni a csapatot a sikertelen időszakból, és a korábbinál jóval barátságosabb légkört is teremtett. Üde színfoltja volt az évnek Niki Lauda, aki állandóan óvatoskodó mercedeses vezetőtársával, Toto Wolff-fal ellentétben többször őszintén ki merte mondani, mit gondol. A Toro Rosso főnökének, Franz Tostnak vajmi kevés beleszólása lehetett az idei pilótaválasztásba, azonban dicséretes, hogy a csapatnak hamar sikerült berendezkednie a két nagyon fiatal versenyző köré, és az újoncokkal megfutnia eddigi egyik legjobb szezonját.

1. Maurizio Arrivabene
2. Niki Lauda
3. Franz Tost

arrivabene_15hun_cs

A végeredmény: Miután Toto Wolff 2014-ben simán húzta be a Formula „év csapatvezetője” szavazásának győzelmét, idén esélye sem volt a kívülről érkező Maurizio Arrivabene ellen, aki a Ferrari átalakításával és feltámasztásával kiérdemelte mindenki elismerését.

1. Maurizio Arrivabene 21 pont
2. Toto Wolff 15 pont
3. Gerard Lopez, Federico Gastaldi, Niki Lauda és Graeme Lowdon 2-2 pont

 

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, 3. Max Verstappen
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Ferrari, 3. Force India
Az év meglepetése: 1. Max Verstappen, 2. Force India, 3. Carlos Sainz
Az év csalódása: 1. McLaren-Honda, 2. Nico Rosberg, 3. Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton
Az év újonca: 1. Max Verstappen, 2. Carlos Sainz, 3. Felipe Nasr
Az év csapatvezetője: 1. Maurizio Arrivabene, 2. Toto Wolff, 3. Lopez, Gastaldi, Lauda és Lowdon

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: