DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ők kapták idén a legtöbb rajthelyes büntetést

Az talán senkit sem lep meg, hogy a két McLaren-Honda harcolt ezért a kétes dicsőségért, kettejük között viszont meglehetősen szoros volt a verseny. A Mercedes-motorosok elképesztően jól vizsgáztak.

A szezon vége mindig alkalmat ad arra, hogy különböző statisztikák alapján összehasonlítsuk az egyes versenyzők és csapatok éves teljesítményét. A gpupdate.net összeszámolta, ki hány helyes rajtbüntetést kapott összesen a hajtásláncok bizonyos elemeinek cseréi miatt – fontos tehát, hogy az alábbi összesítésben az egyéb okokból kirótt rajthelybüntetések nincsenek feltüntetve.

Button_Alonso_Szocsi_McLaren

A büntetések száma is jól mutatja a Honda küszködését


Aligha érhet bárkit is meglepetésként, hogy a McLaren-Honda toronymagasan kiemelkedett a mezőnyből ebben a tekintetben: a wokingi egyesület összesen 320 rajthelynyi büntetést kapott a 19 futam során – ez átlagosan csaknem 17 helyes hátrasorolást jelent nagydíjanként! A két versenyző között eléggé szorosan alakult a „verseny”, amelyet végül Jenson Button nyert: a brit 165 pozícióval sorolták hátra, míg Fernando Alonsót „csak” 155-tel.

Az sem váratlan, hogy a hondások után a két Renault-erőforrást használó alakulat következik: a Red Bull 120, a Toro Rosso pedig 105 rajthelyes büntetést kapott az évad során. A négy pilóta közül Daniel Ricciardo volt a legpechesebb a maga 80 helyével – igaz, kollégája, Danyiil Kvjat a suzukai időmérőn összetört autója miatt csak a bokszból rajtolhatott a Japán Nagydíjon, így a hajtáslánc elemeinek és a váltónak a cseréje miatt nem kapott már további szankciókat.

Rosberg_Massa_Sepang_DPPI

A Mercedes-erőforrások megbízhatóságból is jelesre vizsgáztak

A három, Ferrari-motor által hajtott istálló közül némileg meglepő módon maga a Scuderia kapta a legtöbb hátrasorolást, öt hellyel megelőzve a Manort, míg a Sauberekben egyáltalán nem kellett kicserélni egyetlen elemet sem a szezon folyamán. Ennél is döbbenetesebb adat, hogy a Mercedes által ellátott négy csapat – a Mercedes, a Williams, a Force India és a Lotus – egyáltalán nem kapott motorcsere miatti rajthelybüntetést, ami jól mutatja, hogy a németek erőforrása nem csak erős, hanem roppant megbízható is volt 2015-ben.

A hajtáslánc elemeinek cseréi miatt kirótt rajthelybüntetések:

McLaren-Honda: 320 rajthely

Button: 165 (Kanada: 15, Ausztria: 25, Belgium: 50, Olaszország: 5, Mexikó: 70)

Alonso: 155 (Ausztria: 20, Belgium: 55, Olaszország: 10, Oroszország: 35, Mexikó: 10, Brazília: 25)

Red Bull-Renault: 120 rajthely

Ricciardo: 80 (Ausztria: 10, Olaszország: 50, Brazília: 20)

Kvjat: 40 (Ausztria: 10, Olaszország: 30)

Toro Rosso-Renault: 105 rajthely

Sainz: 55 (Olaszország: 35, Oroszország: 20)

Verstappen: 50 (Kanada: 10, Belgium: 10, Olaszország: 30)

Ferrari: 50 rajthely

Vettel: 10 (USA: 10)

Raikkönen: 40 (USA: 10, Mexikó: 30)

Manor-Ferrari: 45 rajthely

Stevens: 25 (USA: 20, Abu Dhabi: 5)

Merhi: 20 (Oroszország: 20)

Mercedes: 0 rajthely

Williams-Mercedes: 0 rajthely

Force India-Mercedes: 0 rajthely

Lotus-Mercedes: 0 rajthely

Sauber-Ferrari: 0 rajthely

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: