A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt már korábban kiemelte, az egyik legköltségesebb tényező, az erőforrás árát korlátozná, ezzel könnyítve a kisebb istállók kiadásain. Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke azonban akkor úgy vélekedett, ez a segítség önmagában nem elég. Ő a korábbi FIA-vezér, Max Mosley terve felé hajlott, amely választás elé állítaná a csapatokat: aki beleegyezik, hogy tartja magát egy megszabott költségplafonhoz, cserében engedékenyebb szabályok alapján fejleszthet.
A kérdésről az F1-es Stratégiai Csoport is hosszasan tárgyalt utóbbi találkozóján, ők azonban elutasították az ötletet, amiatt, mert lényegében két különböző szabályrendszer lenne érvényben, egy a költségplafont elfogadók, egy a többiek számára.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint viszont most az FIA fontolóra vette a Mosley-féle tervet, és annak egy módosított változatával állt elő. Eszerint a költséghatáron belül működő – amelyet 120-150 millió euró magasságában húznának meg – csapatok számára eltörölnék a tesztkorlátozást, valamint megkötés nélkül dolgozhatnának a szélcsatornában és számítógépes szimulációikon is.
Ellenben a többiek – azaz várhatóan a nagy csapatok – tesztelése évi 8 napot tehetne ki, a szélcsatornát heti 25 órában használhatnák, míg szimulációra maximum 25 teraflop számítógép-teljesítményt fordíthatnának. A lap információi szerint a nagy csapatok már most tiltakoztak az ötlet ellen, attól tartva, hogy a jóval kevesebbet költő kicsik legyőzhetik őket.
Az FIA elnöke, Jean Todt tarsolyában azonban további koncepciók rejlenek. „Az alkatrészek számának fejlesztését is korlátozhatjuk. Mondjuk azt, hogy minden csapatnak csak 10 felfüggesztést vagy 20 szárnyat engedélyezünk egy évben. Amikor egy alkatrészt legyártottak, az FIA pecsétje kerül rá” –magyarázta.