DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Miért nem akar az F1 újabb gumiháborút?

Érdekes tendencia kezd kirajzolódni: azok, akik jelenleg nem aktív részesei a Formula-1-nek, támogatják, hogy a sportban újra több gumiszállító legyen, a bennfentesek azonban ellenzik ezt az irányt.

A Stratégiai Csoport múlt heti, a sport jövőjéről szóló gyűlése előtt a Michelin is jelezte, hogy szívesen visszatérne a sportba, akár egyedüliként, akár a Pirelli riválisaként, de csak akkor, ha olyan gumikat gyárthatnak, amelyekkel a versenyzők a határokat feszegethetik. A gumikérdésben azóta sem született döntés, ám Bernie Ecclestone egyértelműen kijelentette, hogy nem kér a Michelinből, hiszen azok kőkemény gumikat gyártanának, amelyek egyhangúvá tennék a versenyeket.

Nem mindenki ért azonban egyet a FOM elnökével. A skót Allan McNish például, aki a WEC-ben hosszú éveken át a Michelin gumijait használta, saját tapasztalatból írta alábbi üzenetét Ecclestone szavaira reagálva: „Mindenkinek megvannak a saját nézetei. De én nem mondhatom, hogy ezek lennének a tapasztalataim az elmúlt... 18 évből” - írta  a versenyzéstől tavaly visszavonult 45 éves McNish, aki 2002-ben az F1-ben is Michelineken vezetett.

Dppi_00113011_601



Hasonlóan értetlenül áll az F1 irányítóinak hajthatatlansága előtt egy másik korábbi versenyző, David Coulthard is.

„A sport vezetői nem akarnak gumiháborút, de nem értem, hogy miért” - fogalmazott a skót. „Hiszen amíg léteznek a korlátok a tesztekre és a költségekre, addig a gumiháborúnak nem lehetnek nagy anyagi vonzatai. A Hosszútávú Világbajnokságban szereplő versenyzők azt mondták nekem, hogy egy 24 órás verseny során minden egyes körből képesek kihozni a maximumot. Ez nagyszerű lehet nekik, de valaha az F1-ben is így volt, amikor még én is ott vezettem. Ma azonban már nagyon kicsi az aránya azoknak a köröknek, amelyek során a pilóták a határon vezethetnek egy nagydíjon. Olykor egyáltalán nincs is ilyen.”

A csapatok azonban bizonyára mégis félnek a kiadások elharapózásától, ráadásul tartják magukat azon nézethez, miszerint a Pirelli változatosabbá tette a versenyeken a gyorsan kopó gumikkal.

„Szerintem sokkal több izgalmas versenyt láttunk, amióta a Pirelli megérkezett a Formula-1-be” - mondta a Mercedes technikai vezetője, Paddy Lowe, elismerve ugyan, hogy a pilóták gyakran panaszkodnak a gumispórolás túlzott szükségessége miatt. „Ez már a múltban is a sport részét képezte. Lehet, hogy ma kicsit nagyobb rajta a hangsúly, de ez is pilóták képességeinek mércéje. Ez is részese tehát azon dolgok összességének, amelyek fokozzák az izgalmakat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: