1968, Watkins Glen
Az Egyesült Államokban versenyző Mario Andretti 1968-ban kapott lehetőséget Colin Chapmantől, a Lotus főnökétől, hogy hazai Formula-1-es nagydíján kipróbálhassa magát a világ legjobbjai ellen, habár a Watkins Glen-i pályán történetesen még sosem járt korábban. Az eredmény sokat mondó: Andretti élete első versenyhétvégéjén megszerezte a pole-pozíciót. A futamon nem sikerült a bravúr, Jackie Stewart az első körben megelőzte a 28 éves sztárt. Andretti a második helyen haladt, amikor a technikai meghibásodásairól amúgy is hírhedt Lotus első szárnya csak úgy eltörött. Később kuplunghiba állította meg véglegesen. Tündöklése ellenére az amerikai csupán hét évvel később lett a mezőny állandó tagja.
„Az F1 után már kamaszkorom óta sóvárogtam. A pole-ban lenni a legelső alkalommal egy valódi álom volt.”
1977, Long Beach
A 70-es évek vége az F1 fénykora volt az Egyesült Államokban, az országban két nagydíjat is rendeztek, ráadásul egy győzelemre esélyes versenyzővel is rendelkeztek. A New York állambeli Watkins Glenbe továbbra is a szezon vége felé látogatott a mezőny, a nyugati nagydíjat pedig a Long Beach-i utcai pályán tartották. Ezen a helyszínen szerezte meg pályafutása egyetlen hazai győzelmét Andretti a Lotus 78-cal, amely megismertette a szívóhatást a motorsport rajongóival.
Niki Lauda, Andretti és Jody Scheckter indult az első három helyről, és ők játszották a főszerepet a futam további részében is. Scheckter lerajtolta mindkettejüket, miközben Lauda és Andretti majdnem ütközött, mivel a második pozícióért kaptak össze. Scheckter kontrollálta a futamot egészen addig, amíg lassú defektet nem szenvedett. Andretti három körrel a verseny vége előtt megelőzte a dél-afrikait, de a ferraris Lauda is gyorsan követte őt. Andrettinek végül sikerült megtartania a vezetést a kockás zászlóig.
„Ezt a versenyt megnyerni hatalmas dolog volt. Még mindig én vagyok az egyetlen amerikai, aki USA Nagydíjat nyert.”
1978, Watkins Glen
Tíz évvel az emlékezetes bemutatkozás után Andretti a Formula-1 friss világbajnokaként érkezett vissza Watkins Glenbe. Ugyanazzal a csapattal, a Lotusszal ért fel a csúcsra, amellyel a legelső futamon is rajthoz állt. A sikert sajnos beárnyékolta a csapattárs, Ronnie Peterson halála az előző futamon. A keleti-parti versenyre óriási, 150 ezer fős közönség látogatott el, az ő szemük láttára a világbajnok egy másodperces előnnyel hódította el a rajtelsőséget. Vasárnap azonban a pálya újra nem tartogatott számára szerencsét: a bemelegítő edzésen összetörte autóját, csapattársa kocsijával kellett elrajtolnia, aztán egy fékhiba miatt veszített pozíciókat, végül pedig motorja adta meg magát.
2000, Indianapolis
Andretti már rég nem aktív versenyzőként követte a Formula-1-et, a sorozat pedig kilenc éven keresztül maradt távol az Egyesült Államoktól, amikor 2000-ben a világ egyik legrégebb óta működő versenypályája, a legendás Indianapolis Motor Speedway csatlakozott be a körforgásba. 250 ezer ember, a sportág történetének legnagyobb nézőközönsége volt kíváncsi a műsorra, amelyet Michael Schumacher nyert meg.
„Indianapolis az oválversenyzés Mekkája, ezt pedig nem lehet elvenni tőle. Az F1 ott másodlagos volt, és az F1 nem szeret másodlagos lenni…”
2012, Austin
A 2005-ös gumibotránynak is köszönhetően az indianapolisi verseny megbukott, ez pedig újabb ötéves kihagyást vont magával. Az USA Nagydíj új otthonát Texasban találta meg, a Hermann Tilke által tervezett pályán, amelyet számos legendás aszfaltcsík ikonikus kanyarjaiból gyúrt össze. Az első futamot Lewis Hamilton nyerte, miután Sebastian Vettellel vívott meg a sikerért.
„A pálya briliáns, és oly sikeres volt már az első pillanattól fogva. A látogatottság lenyűgöző volt. Amikor véget ért, mindenki hátba veregette magát, és jogosan tette.”