Szponzorok
A leggazdagabb brittől a lengyel olajig
Több mint hárombillió forintnak megfelelő 1100 millió dollárra becsülik azt az éves összeget, melyet az összes résztvevő támogató pumpál a Formula–1-be. Mint minden szezon előtt, idén is volt mozgolódás a hétköznapi halandók számára felfoghatatlan összegek piacán: a Mercedes és az Alfa Romeo egy-egy értékes szerzeménnyel gazdagodott, a Williamsnél a szponzorállomány nagy része kicserélődött, a McLaren pedig tovább halmozza a partnereket.
részletekA teve, a bika és a cigarettás dobozok
Az alábbi cégek vagy termékek túlnyomó többségének eredetileg semmi kapcsolódása a versenyzéshez, de még az autózáshoz sem, évtizedek szponzori szerepvállalása és óriási reklámköltségek árán mégis sikerült bevonulniuk a Formula–1 történetébe. Egyesek világbajnok autók színvilágát kölcsönözték, mások saját néven indítottak csapatot: a szerkesztőségben összeállítottuk a legemlékezetesebb F1-es szponzorok listáját.
részletekNagy F1-es szponzorszótár (2020-as kiadás)
Szponzorszótárunk frissített kiadása ától cettig segít kiigazodni azon, hogy a csapatok versenygépein sorakozó feliratok és logók milyen cégeket és márkákat takarnak.
részletek26 millió dolláros szponzort veszít az F1
A céghez közeli források szerint a Tata Communications és a Formula-1 közötti megállapodás december 31-ével megszűnt, ezzel pedig az F1 egy 26 millió dolláros üzlettől esik el.
részletekCarey: A nulláról kellett felépítenünk az F1 marketingjét
Chase Carey szerint a Liberty Mediának nagyon nehéz volt érdeklődést generálnia az F1 körül az Ecclestone-korszak után, és azt is elismeri, sokkal nehezebb dolga volt, mint azt előzetesen gondolta. A nulláról kellett indulniuk.
részletekHaryanto visszatér a pályára
Rio Haryanto három évvel ezelőtt újoncként bemutatkozhatott a Formula-1-ben, ám szponzori pénzének elapadása miatt év közben menesztették. Teljesítménye meg sem közelítette csapattársáét.
részletekSzponzorszerzésben a McLaren volt a bajnok
Zak Brown büszkén sorolja az új partnereket, amelyekkel a csapat idén leszerződött: ehhez hasonló fejlődést vár 2019-ben. A főszponzor azonban még mindig hiányzik az autóról.
részletekA Renault is rájött, több pénz kell
A francia gyári istálló az elmúlt években szépen fejlődött, már a negyedik helyért harcol. Ám úgy tűnik, itt megakadt a felfelé lépkedés. Jelentősen nagyobb költségvetésért folyamodtak, hogy nyerhessenek.
részletekÉlénk érdeklődés a McLaren iránt
A Hondával való rendkívül sikertelen házasság a szponzorokat is elriasztotta a wokingi istállótól. A megújulás azonban pénzügyi megerősödést is hoz magával, egyre inkább a középpontba kerül a McLaren.
részletekÉrdekes és vicces szponzorok az autókon
Hosszú évtizedek óta minden a pénzről szól a Formula-1-ben. Megfelelő támogatói háttér nélkül az istálló fenntartása is lehetetlen. Időnként azonban vicces és furcsa kinézetet kapnak az autók.
részletekMotivációs bomba a McLarennél
Sajnos zátonyra futott a McLaren-Honda szövetsége, így tavaly ősszel úgy döntöttek, idén már külön utakon próbálják meg. A csapatfőnök szerint már most rendkívül jó hatása van a váltásnak.
részletekHorner: Az F1 nem elég jó a szponzoroknak
Más sportok felemelkedése miatt a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a Formula-1-nek vonzóbbá kell válnia. Szükség lenne a szponzorokra, de nem vonzó a sportág, ezen változtatni kell minél előbb.
részletek