DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek

Szponzorok

A leggazdagabb brittől a lengyel olajig

Több mint hárombillió forintnak megfelelő 1100 millió dollárra becsülik azt az éves összeget, melyet az összes résztvevő támogató pumpál a Formula–1-be. Mint minden szezon előtt, idén is volt mozgolódás a hétköznapi halandók számára felfoghatatlan összegek piacán: a Mercedes és az Alfa Romeo egy-egy értékes szerzeménnyel gazdagodott, a Williamsnél a szponzorállomány nagy része kicserélődött, a McLaren pedig tovább halmozza a partnereket.

részletek

A teve, a bika és a cigarettás dobozok

Az alábbi cégek vagy termékek túlnyomó többségének eredetileg semmi kapcsolódása a versenyzéshez, de még az autózáshoz sem, évtizedek szponzori szerepvállalása és óriási reklámköltségek árán mégis sikerült bevonulniuk a Formula–1 történetébe. Egyesek világbajnok autók színvilágát kölcsönözték, mások saját néven indítottak csapatot: a szerkesztőségben összeállítottuk a legemlékezetesebb F1-es szponzorok listáját.

részletek

Nagy F1-es szponzorszótár (2020-as kiadás)

Szponzorszótárunk frissített kiadása ától cettig segít kiigazodni azon, hogy a csapatok versenygépein sorakozó feliratok és logók milyen cégeket és márkákat takarnak.

részletek

26 millió dolláros szponzort veszít az F1

A céghez közeli források szerint a Tata Communications és a Formula-1 közötti megállapodás december 31-ével megszűnt, ezzel pedig az F1 egy 26 millió dolláros üzlettől esik el.

részletek

Carey: A nulláról kellett felépítenünk az F1 marketingjét

Chase Carey szerint a Liberty Mediának nagyon nehéz volt érdeklődést generálnia az F1 körül az Ecclestone-korszak után, és azt is elismeri, sokkal nehezebb dolga volt, mint azt előzetesen gondolta. A nulláról kellett indulniuk.

részletek

Haryanto visszatér a pályára

Rio Haryanto három évvel ezelőtt újoncként bemutatkozhatott a Formula-1-ben, ám szponzori pénzének elapadása miatt év közben menesztették. Teljesítménye meg sem közelítette csapattársáét.

részletek

Szponzorszerzésben a McLaren volt a bajnok

Zak Brown büszkén sorolja az új partnereket, amelyekkel a csapat idén leszerződött: ehhez hasonló fejlődést vár 2019-ben. A főszponzor azonban még mindig hiányzik az autóról.

részletek

A Renault is rájött, több pénz kell

A francia gyári istálló az elmúlt években szépen fejlődött, már a negyedik helyért harcol. Ám úgy tűnik, itt megakadt a felfelé lépkedés. Jelentősen nagyobb költségvetésért folyamodtak, hogy nyerhessenek.

részletek

Élénk érdeklődés a McLaren iránt

A Hondával való rendkívül sikertelen házasság a szponzorokat is elriasztotta a wokingi istállótól. A megújulás azonban pénzügyi megerősödést is hoz magával, egyre inkább a középpontba kerül a McLaren.

részletek

Érdekes és vicces szponzorok az autókon

Hosszú évtizedek óta minden a pénzről szól a Formula-1-ben. Megfelelő támogatói háttér nélkül az istálló fenntartása is lehetetlen. Időnként azonban vicces és furcsa kinézetet kapnak az autók.

részletek

Motivációs bomba a McLarennél

Sajnos zátonyra futott a McLaren-Honda szövetsége, így tavaly ősszel úgy döntöttek, idén már külön utakon próbálják meg. A csapatfőnök szerint már most rendkívül jó hatása van a váltásnak.

részletek

Horner: Az F1 nem elég jó a szponzoroknak

Más sportok felemelkedése miatt a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a Formula-1-nek vonzóbbá kell válnia. Szükség lenne a szponzorokra, de nem vonzó a sportág, ezen változtatni kell minél előbb.

részletek