Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
F1

Szponzorszerzésben a McLaren volt a bajnok

Zak Brown büszkén sorolja az új partnereket, amelyekkel a csapat idén leszerződött: ehhez hasonló fejlődést vár 2019-ben. A főszponzor azonban még mindig hiányzik az autóról.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown a marketing területén futott be sikeres karriert: motorsportra szakosodott cégével számos szponzori megállapodást segített tető alá hozni a Formula-1-ben, ezért egy időben még Bernie Ecclestone utódjaként is emlegették. Brown végül nem a királykategória, hanem annak egyik csapata élén kötött ki, és aligha véletlen, hogy 2016 végi kinevezése óta számos új támogató csatlakozott a McLarenhez, a Delltől a Coca Coláig – annak ellenére is, hogy a pályán elért eredmények nem éppen ezt az istállót teszik a legvonzóbbá.

„Jól haladtunk az idei évben, és sikerült elérnünk a várt bevételi számokat. Ahogyan a pályán igyekszünk felzárkózni, ugyanúgy felzárkózunk vállalati partnereinkkel is” – idézi a racefans.net Brownt. „Azt hiszem, sikerült több új partnert behoznunk, mint akármelyik másik versenycsapatnak vagy akár szériának ebben az évben. Nagyszerű márkák érkeztek hosszú távú partneri kapcsolatra: a Dell Technologies, Petrobras, FX Pro és így tovább. Mi és én arra számítunk, hogy ugyanilyen szintű és számú új partnerek fognak csatlakozni 2019-ben.”

A McLaren kapcsán kényes pont a névadó szponzor kérdése: az F1-es csapatok megszokott üzleti modelljében fontos szerepe van a főtámogatónak, a wokingi gárda azonban 2018-ban ötödik évét teljesítette ilyen partner nélkül. Brown nyakatekerten fogalmazta meg, dolgoznak-e egy névadó szponzor megtalálásán:

 „Nem igyekszünk aktívan névadó partnert találni, helyette aktívan próbálunk olyan partnert találni, amit elsődleges partnernek nevezünk. Ez névadó szponzort jelent, már ami az autó megjelenését illeti – természetes, hogy szeretnénk partnert találni, aki ilyen szinten van jelen –, de hacsak nem felel meg tökéletesen az együttműködés, akkor nem törekszünk aktívan arra, hogy bármelyik másik márka nevét a mi márkánk neve mellé tegyük.”

„Ugyanis úgy gondolom, hogy mi végső soron a McLaren vagyunk, a McLaren is fogunk maradni, ezért nem változtatunk a nevünkön. Azt hiszem, egy nagy márka sem szeretne változtatni a nevén. Éppen ezért a megfelelő együttműködésre lesz szükség” – beszélt a főszponzor kérdéséről Brown.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?