DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Carey: A nulláról kellett felépítenünk az F1 marketingjét

Chase Carey szerint a Liberty Mediának nagyon nehéz volt érdeklődést generálnia az F1 körül az Ecclestone-korszak után, és azt is elismeri, sokkal nehezebb dolga volt, mint azt előzetesen gondolta. A nulláról kellett indulniuk.

Amikor a Liberty Media megvette Bernie Ecclestone-tól az F1 kereskedelmi jogait, az egyik első ígérete az volt, hogy több szponzort csábít majd az F1 mellé, hasonlóan például az amerikai major-sportokhoz. A fő támogatók száma az Ecclestone-érához képest egyelőre nem nőtt, bár a pletykák arról szólnak, jövőre érkezhet egy nagyobb név.

A Liberty részéről Chase Carey arról beszélt, nem volt egyszerű dolga a támogatókat illetően, de most már sokkal jobb a helyzet. Mondjuk eleinte egyáltalán egy marketinggel foglalkozó csapatot kellett létrehoznia, hiszen szerinte az Ecclestone alatt nem létezett.

00119026_519



„Eléggé üres volt a kassza, hiszen nem volt az F1 körül egy szponzorcsoport” - emlékezett vissza Carey a kezdetekre. „Semmilyen eszköz nem volt kéznél. Nem volt meg a lehetőség arra, hogy eladjuk az F1 sztoriját, hogy valami izgalmat generáljunk. Ma viszont már nem rossz a helyzetünk. Többen voltak a versenyeken, többen nézték a versenyeket a tévék előtt is, van egy jó sztorink, egyszóval új dimenziók nyíltak meg előttünk.”

Ezen a gondolaton ment tovább Carey. „Itt az kell, hogy el lehessen adni a sztorit, ehhez pedig eszközöket kell létrehozni. A szponzorok személyesen rájuk szabott partneri megállapodásokat akarnak. Régen működött az, hogy a logóik felkerültek falakra, ma már nem. El kellett kezdenünk ebben az irányban dolgozni, legyen szó akár a szurkolói fesztiválokról, a digitális platformokról, a virtuális reklámokról, minden ilyen lehetőségről, amivel a szponzorokhoz tudtuk szabni a dolgainkat. Azóta jelentősen megugrott az érdeklődés, soha nem voltunk még elfoglaltabbak. Egy három oldalas listám van azokról, akikkel kapcsolatban vagyunk jelenleg is.”

00119026_488

A Liberty a mennyiségi helyett a minőségi munkára helyezte a hangsúlyt. „Annál mindenképp lassabb és nehezebb a munkánk, mint azt néhány éve gondoltam és terveztem volna, de mindez abból adódik, amit kézhez kaptunk. Márpedig a nulláról kellett indulnunk (a marketinget illetően).”

Most már jó a helyzet. „Ez egy olyan sport, ami jól el tudja adni magát, szenvedélyes, és a támogatók számára vonzó szurkolókkal. Az F1 elkülönül a többi sporttól, hiszen itt nagyon nagy szerepet kap a technológia is, illetve az egész bajnokság természete is más, mint a többinek. Egy olyan világban sikerült növelni az érdeklődést a bajnokság iránt, amely jelentősen széttöredezett és egyéni. Ez az érdeklődés pedig továbbra is egyre nagyobb.”

Carey szerint a szponzorvadászat senkinek nem egyszerű manapság - még nekik sem, akik a világ egyik legnépszerűbb sportligáját vezetik. „Legyen szó Facebookról, Google-ről, a csúcsra járatott reklámpiacról, vagy éppen a többi digitális platformról - és Isten bocsássa meg, pláne a nyomtatott médiáról vagy a rádióról... Minenki dolga sokkal nehezebb, mint néhány éve.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: