Költséglimit
Megegyeztek a csapatok: Korlátozzák a pilóták fizetését
2023-tól kezdve az istállók 30 millió dollárt költhetnek versenyzőkre. Kivételt képez, akinek érvényes hosszú távú szerződése van. A szabály Hamiltont érintheti érzékenyen, aki eddig halogatta az új kontraktus megkötését.
részletekRábólintott az FIA a költségcsökkentő szabályokra
A csapatok már a múlt héten megállapodtak, most pedig egy e-voksolás után az FIA Motorsport Világtanácsa is rábólintott a költséglimitet és az aerohendikepet is magában foglaló módosításokra.
részletekRacionális pilótafizetéseket akar a Renault
A versenyzők bérét is a költségplafonba foglalná a Renault, de ennek megvalósítása akadályokba ütközik, biztosan szükség lesz kivételekre. Cyril Abiteboul úgy gondolja, ha alkalmazottakat kell elküldeni a limit miatt, akkor a sokmilliós fizetések csökkentése is indokolt.
részletekBinotto: Beszállhatunk az IndyCarba már 2022-ben
A Ferrari végül rábólintott a költségvetési plafon csökkentésébe, de hogy ne kényszerüljön leépítésekre, más programok lehetőségét is vizsgálja: ezek közül az IndyCart nevesítette a csapatfőnök.
részletekA Ferrarinak van egy feltétele az F1 felé
Zajlik a kötélhúzás az F1-es csapatok között a sorozat költségeinek csökkentéséről. Sajtóértesülések szerint a Ferrari egy feltétellel hajlandó belemenni a még alacsonyabb költségplafonba.
részletekRalf Schumacher: Ha a Ferrari nem enged, menjenek is
Az egykori F1-es unalmasnak és dühítőnek tartja, hogy az olaszok megint felhozták a kilépés lehetőségét. Ő nemhogy 145 millió dollárnál, hanem 100 alatt húzná meg a vonalat.
részletekErélyesen odaszólt a Ferrarinak a McLaren-főnök
Mattia Binotto kiszállást emlegető megszólalása háborította fel Zak Brownt. A McLaren vezérigazgatója szerint az olasz érvei az alacsonyabb költséglimit ellen nem állnak meg és egymásnak is ellentmondanak. Ha a Ferrari tényleg távozik, a sport túlél 18 autóval is.
részletekFerrari: Kiforgatták Binotto szavait
A sajtónak is kiküldött egy közleményt a csapat, hogy megmagyarázza, Mattia Binotto valójában nem az F1-ből való kiszállásról beszélt a széles körben idézett interjúban.
részletekHárom versenyt is tarthatnak Silverstone-ban
Zárt kapus európai futamokkal kezdődhet június végen, július elején a szezon, 130 millió dollárig csökkenhet a költséglimit, szigorúbban szabályozhatják az élcsapatok fejlesztéseit: ezekről esett szó a csapatfőnökök konstruktív megbeszélésén.
részletekFerrari: Nem működne az egységes költséglimit
Mivel vannak csapatok, amelyek mindent maguk gyártanak, míg mások néhány alkatrészt „csak” vásárolnak, így nem lenne fair az egyszintes költséglimit – véli a maranellóiak F1-es csapatfőnöke.
részletekA Ferrari és Red Bull makacssága lehet a kiscsapatok veszte
Az istállók többsége tovább csökkentené a költséglimitet, amin többek fennmaradása múlhat: Zak Brown McLaren-főnök azonban elárulta, két „nehézsúlyú” ellenzi ezt. Neveket nem mondott, de nem nehéz kitalálni, kikről van szó.
részletekKülönbözhet a csapatok költséglimitje
Főként erről esett szó az F1-es csapatfőnökök és a felső vezetés legújabb hétfői konferenciáján, amelyen viszont azt állítólag eldöntötték: nem halasztják még tovább a szabályváltoztatásokat.
részletek