DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Alonso: Az F1 hasznot húz belőlünk, ne korlátozza a fizetésünket

Az Alpine spanyolja nem tartja jogosnak a pilótabérek költségplafonba foglalását, arra hivatkozva, hogy a sportág egyre többet vár el a versenyzőktől. A csapatvezetők is kifejtették véleményüket – Alonso főnöke épp a támogatók közé tartozik.

A 2021-ben bevezetett költségplafonba – amelynek értéke az idei szezonban 140 millió dollár, jövőre pedig további ötmillióval fog csökkenni – nem tartozik bele a versenyzők és a három legjobban kereső alkalmazott fizetése, de a Formula-1 vezetői azt tervezik, hogy ezeket a béreket is a limitbe foglalják. Egy ilyen lépés minden bizonnyal a versenyzői fizetések csökkenését eredményezné, Fernando Alonso pedig nem ért egyet az elképzeléssel.

„Nem hiszem, hogy erre lenne szükség. A versenyzők korábban mindig kimaradtak ebből a témából” – mondta az Autosportnak Alonso, a legjobban keresők egyike 20 millió dollárra saccolt fizetésével. „Ráadásul minket, versenyzőket egyre többet használnak fel arra, hogy népszerűsítsük a Formula-1-ret. Egyre több eseményen kell részt vennünk, kapcsolatban kell állnunk a rajongókkal. Egyre többet és többet kérnek tőlünk és hasznot húznak ebből. Ezért kellene kimaradnunk ebből a sapkából. Összetett dolog.”



A kezdeti terv alapján már 2023-ban a költséglimitbe foglalták volna a pilóták fizetését, de ezt meggátolják a hosszú távú szerződések: Charles Leclerc 2024, Max Verstappen pedig 2028 végéig írt alá, a holland állítólag évi 50 millió eurós összegért. Erre mutatott rá a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto:

„Egyeztetünk erről és próbáljuk megérteni, mi lehet a megoldás rá. Erre nem kerülhet sor a közeljövőben, aminek az oka, hogy már érvényben vannak szerződések, melyeket nem lehet csak úgy megszegni, jogi következmények vannak. Ez egy fontos kérdés, amelyhez idő szükséges. De bizonyos, hogy a folyamat végére fogunk jutni” – fogalmazott a Ferrari-főnök.

A tervnek vannak egyértelmű támogatói is a csapatvezetők soraiban – érdekes, hogy a bevezetés ellen tiltakozó Alonso főnöke, Otmar Szafnauer pártolja a versenyzői fizetés korlátozását.

„Amellett állok, hogy ez is egy globális költségplafon alá kerüljön, így a csapatok eldönthessék, a versenyzői képességekre vagy fejlesztésekre költenek többet. Végső soron mindkettő tényező teljesítményt eredményez a pályán. Talán helyes, hogy mozgásteret kapunk rá, hogy ezekkel sáfárkodhassunk” – mondta az Alpine csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: