DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Binotto: Ilyen magas inflációra nem lehetett felkészülni

Igazi szégyen lenne a Ferrari csapatfőnöke szerint, ha egy olyan sportágat, mint az F1, a költségvetési sapka diktálna. Mattia Binotto úgy látja, egyértelműen emelni kell a limiten.

Egyre többször kerül szóba, hogy a szállítási nehézségek, és az árak rohamos emelkedése miatt emelni kellene a költségvetési limiten, mivel ez hatalmas terhet róhat a csapatokra. Ennek egyik legnagyóbb szónoka Christian Horner volt eddig, de a Red Bull csapatfőnöke mellett Mattia Binotto is hasonló véleményen van. A szakember szerint a felmerülő problémákkal az istállók nem számolhattak előre, ezért változtatásokra van szükség.

„Ez a második éve a pénzügyi szabályzatnak, de erről vitatkozunk a legtöbbet. Az ok, amiért ez felmerült, egy vis major helyzet, az infláció, ami olyan magas, hogy senki sem jósolhatta meg előre. Hat százalékos inflációval valóban nagy nyomás nehezedik a vállunkra. Felkészülhettünk volna a költségvetési hiány csökkentésére, 145 millióról 140 millióra, felkészülhettünk volna egy vadonatúj autóra, nem voltak át mentett alkatrészek, ami tavaly még nem így volt, de ilyen magas inflációra nem tudtunk volna felkészülni” – idézte Binotto szavait a PlanetF1.

„Egészen biztos vagyok benne, hogy mindannyian, nagyon hamar elérjük a költségvetési limitet a szezonban. Szerintem tényleg szégyen lesz, hogy egy olyan sportágat, mint az F1, a végén a költségvetési sapka diktál majd. Ennek sportnak egy technikai kihívásnak kell maradnia. Ez minden bizonnyal egy nagyon zöld szabályozás, és ez még csak a második év, szóval sok évbe fog telni, amíg finomítjuk. Azt hiszem ez a pénzügyi szabályzat alacsony érettsége miatt van, mivel még igazságosság vagy méltányosság sem lesz a csapatoknak. Ahogyan mi értelmezzük, szerintem teljesen helytelen, hogy egy költségvetési sapka diktálja a pályán a kihívást” – folytatta.



A Ferrari csapatfőnöke úgy érzi, nem tehetnek mást, csak várnak a változásokra, de szinte biztos abban, hogy nem tudják teljesíteni a feltételeket.

Azt hiszem, egyszerűen nem lesz módunkban alatta maradni. Egészen biztos vagyok benne, hogy egy bizonyos ponton túl fogunk menni. A szabályzatban van egy küszöbérték, ami 5%. Ha nem léped túl az 5%-ot, azon felül, ami a költségvetési plafon küszöbértéke, akkor azt kisebb szabálysértésnek tekintik, de mi az a csekély mértékű jogsértés vis maior esetén? Mit döntenek majd a stewardok és az FIA erről a büntetések tekintetében? Fogalmam sincs, de nem hiszem, hogy számunkra és sok csapat számára lenne lehetőség arra, hogy alatta maradjunk” – mondta Binotto, aki arra is kitért, hogy jelenleg már a létszámleépítéssel sem nyernének sokat.

„Még az elbocsátás sem hiszem, hogy jó és helyes döntés lenne. Már nyár van, mire megszervezzük, és megtesszük, addigra az ebből származó haszon már nem lesz elegendő ahhoz, hogy megbirkózzunk az ár, és költségtöbbletünkkel” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: