A 2021-es szezontól életbe lépő 145 millió dolláros költségvetési plafont úgy fogadták el, hogy több tétel ne számítson bele az összegbe: közöttük a két versenyző és a három legmagasabb fizetésű alkalmazott (köztük általában a csapatfőnök) bére.
A bizonytalan gazdasági helyzet miatt azonban a csapatok egyetértenek abban, hogy a kiadásokat még jobban vissza kell szorítani. A Motorsport.com információi szerint a tíz csapat hétfőn elvben megegyezett a versenyzői fizetések maximalizálásáról 30 millió dollárban a 2023-as szezontól. A részleteket ki kell még dolgozni, majd a Motorsport Világtanács jóváhagyása szükséges. Ugyancsak folynak tárgyalások a három legjobban kereső vezető fizetéséről.
A 30 millió dolláros limit a két versenyző összeadott fizetésére vonatkozik. A csapatoknak lehetőségük van arra, hogy ennél többet költsenek versenyzőikre, akkor viszont a többlet a 145 milliós limitből levonódik. Ellentétes esetben az alacsonyabb összfizetés nem jelent engedményt a költségplafonból. A forrás megemlíti, a versenyzők személyes szponzoráció révén növelhetik bevételüket.
Egyes versenyzők már most megkötötték szerződésüket 2023-ra: Max Verstappen a szóban forgó évig írt alá a Red Bull-lal, Charles Leclerc 2024-ig a Ferrarival. Ezek az esetek kivételt képeznek a 30 millió dolláros szabály alól. A korlátozás Lewis Hamiltont érinti érzékenyen, aki továbbra sem kötötte meg jövő évi szerződését. A Motorsport.com szerint azonban a csapatok kijelölnek egy határidőt, amíg még szabadon köthetők hosszú távú szerződések.