A 2021-es szezonban érvénybe lép a költségvetési limit, amely a tervek szerint 145 millió dollárban maximalizálja a csapatok kiadásait, a határt pedig öt-öt millióval csökkentik a következő két évben. A szabályozás értelmében a költségplafon a teljesítményre és fejlesztésre vonatkozó kiadásokat foglalja magában: kivételt képeznek a motorköltségek, a reklámiadások, valamint a versenyzők és a három legtöbbet kereső vezető fizetése.
A pilóták fizetése jelentős tétel: a legtöbbet költő Mercedes például 50 millió dollárt fizet ki két versenyzőjének, de Daniel Ricciardo magas fizetése révén a Renault-nál is 25 millió dollárt fordítanak pilótákra 2020-ban. A franciák csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a fizetéseket is a 145 millió dolláros keretbe foglalnál, habár tisztában van vele, hogy a megvalósítás nem egyszerű.
„Ez is része a vitának, az asztalon van, de a jogi helyzete komplexebb. Értem ez alatt, hogy meg kell bizonyosodnunk arról, jogilag végrehajtható-e” – mondta a Sky Sportsnak Abiteboul. A csapatvezető arra célzott, hogy a sikerességi bónuszok, melyek egyes esetekben több millió dollárt érhetnek, megnehezítik a szabály betartatását, csakúgy, mint egyes versenyzők több évre előre megkötött szerződései, melyek már most kikötik, mennyit keres a pilóta akár három-négy év múlva.
„Úgy gondolom, ha kivételeket kell tennünk egészséges keretek között, a sport fenntarthatósága érdekében, akkor is ebbe az irányba kell mennünk. Nem szabad hagynunk, hogy egyetlen személy, egyetlen helyzet, jelen esetben Max Verstappen és Charles Leclerc szerződése megakadályozzon egy folyamatot, ha az a helyes folyamat. Racionalizálni lehetne a pilóták fizetését is, ha már a költségvetési limit miatt embereket fogunk leépíteni” – hangsúlyozta Abiteboul.
A Renault vezetője érthető megfontolásból dolgozik azon, hogy még kevesebbe kerüljön egy csapat számára a Formula-1-es részvétel: az anyacégnél drasztikus megszorítások vannak kilátásban, 2,2 milliárd dollárt készülnek visszavágni a vállalati költségvetésből, ami enstone-i istállót erősen érintheti.