Az utóbbi két versenyen, a Brit és a Magyar Nagydíjon egyaránt történt több komoly anyagi kárt eredményező baleset az élmezőnyben. Silverstone-ban Max Verstappen összetört autója a Lewis Hamiltonnal történt ütközés után Christian Horner Red Bull-főnök szerint 1,8 millió angol fontjába került az alakulatnak, míg a Hungaroringen az energiaitalosok mindkét autója megsérült, sőt valószínűleg Sergio Perez motorja jelentősen károsodott Valtteri Bottas hibája után.
Horner a magyarországi események után újfent elmondta, hogy ezek az incidensek nagyon komoly anyagi terhet rónak még egy élcsapatra is az idén életbe lépett költséglimit okán, amely értelmében 145 millió dolláros kereten belül kell gazdálkodniuk:
„Ez brutális a költségplafon hatálya alatt” – idézi Hornert a Motorsport.com szaklap. „Ez ismét megerősíti, hogy ha úgy szenvedsz balesetet, hogy az nem a te hibád, azért súlyos árat fizetsz, ami nincs is benne a költségvetésben. Szerintem ezt alaposabban is át kellene tekintenie az FIA-nak.”
A Magyar Nagydíjon a Red Bull mellett a Ferrari is pórul járt, hiszen Charles Leclerc-t pedig Lance Stroll találta telibe a rajtnál. A Scuderia csapatvezetője, Mattia Binotto szerint az nem megoldás, hogy a vétlen balesetek javítási költségét nem veszik bele a limitbe – cserébe viszont előállt egy radikális ötlettel, miszerint a vétkes pilóta csapata állja a cechet:
„Szerintem a közeljövőben lesznek erről egyeztetések a csapatfőnökök, az FIA és az F1 között. Nyilván ha vétlen vagy, akkor ilyen fokú károk még komolyabb következményekkel járnak a költséglimit hatálya alatt. Kellene felmentéseket tennünk? Nem hinném, hogy ez a megoldás, szerintem nagyon nehéz lenne ezt felügyelni. De úgy vélem, átgondolhatnánk, hogy ha egy versenyző a hibás, akkor a csapata kifizesse a károkat és a javítás árát a másik csapatoknak. Ez még felelősségteljesebbé tenné a pilótákat.”