Kezdjük a 2022-es versenynaptárral: a korábban kiadott változatban két kérdőjel is szerepelt márciusban, közülük a második futamról csak annyit tudtunk, hogy Kínában készülnek megrendezni. Nos, feltehetően a koronavírus-járvány miatt mindkét verseny kiesett a menetrendből a legújabb verzióban, amelyet a Motorsport Világtanács ülésén fogadtak el.
A futamok száma viszont így is marad 16: Róma és Berlin ugyanis duplaversenyes hétvégévé bővül. Más helyszínek is fognak duplázni, a szezonnyitó Dirija ePrix, valamint New York, London és Szöul már eleve így szerepelt a naptárban. Íme, a legfrissebb jövő évi menetrend:
Január 28-29.: | Dirija, Szaúd-Arábia |
Február 12.: | Mexikóváros, Mexikó |
Április 9-10.: | Róma, Olaszország |
Április 30.: | Monte-Carlo, Monaco |
Május 14-15.: | Berlin, Németország |
Június 4.: | Jakarta, Indonézia |
Július 2.: | Vancouver, Kanada |
Július 16-17.: | New York, Egyesült Államok |
Július 30-31.: | London, Egyesült Királyság |
Augusztus 13-14.: | Szöul, Dél-Korea |
Ami a távlati bejelentéseket illeti: a kilencedik szezontól, azaz a Gen3-as érkezésével bevezetik a költséglimitet a Formula-E-ben. Ennek értelmében a 2022/2023-as és az azt követő idényben 13 millió eurót költhetnek évadonként a csapatok (ebbe nem tartoznak bele a kereskedelmi költések), míg ez a limit utána 15 millió euróra emelkedik, viszont ekkor már a versenyzői fizetéseknek is szerepelniük kell benne. A hajtásláncgyártók számára 25 millió eurós lesz a költségplafon egymást követő két szezonra vetítve.