A túraautó világbajnokság Hondáit – a három gyári gépet és a Zengő Motorsport Civicjét – már a szezon előző, hungaroringi versenyén vizsgálták egy lehetséges szabálytalanság miatt, a szombati kvalifikáció után minden autó padlólemezéből három elemet foglalt le az Emanuel Leal vezette technikai bizottság. Akkor azonban szabályosnak nyilvánították a vizsgált darabokat, a hondások pedig megtartották eredményeiket.
Az Autosport lap szerint azonban Marokkóban újra vizsgálat indult annak ellenére, hogy a pénteki gépátvételen még gond nélkül átmentek az autók, Leal megint három elemet kért el mindegyik gép padlólemezéből. Rob Huff, Michelisz Norbert és Tiago Monteiro az első három helyen ért célba a vasárnapi főfutamon, az eredmény azonban nem tekinthetők véglegesnek, „az 5-ös, 12-es, 18-as és 55-ös rajtszámú autó lapos padlólemezének vizsgálatától függ”. A touringcartimes.com szerint nem csupán a marokkói, de a magyarországi eredményeket is elveszítheti a Honda, ha a padlólemezt szabálytalannak nyilvánítják.
A kérdéses elemnek a büntetősúlyokhoz van köze, amelyeket a Hungaroringtől fogva kapott meg a mezőny, ezért épp akkor merült fel a probléma. A szabályok szerint a kompenzációs súlyokat egyetlen ballaszt formájában kell a pilótafülke utasoldalán elhelyezni, a padlólemez ennek tömegét segít egyenletesen eloszlatni.
Az eredménylista egyetlen változása hivatalos, mégpedig a tizedik helyezett Tom Chilton kizárása a második futamról. A Sebastien Loeb Racing versenyzője két olyan gumit használt, amelyet előzetesen nem regisztráltak.