Miután a Toyota GAZOO Racing TS050 HYBRID-jei bebizonyították, hogy képesek legyőzni az Audikat és a Porschékat, a futam leintése előtt mindössze néhány perccel ragadta el egy műszaki meghibásodás a biztosnak látszó győzelmet az 5. rajtszámú Toyotától, így az 1. rajtszámú Porsche végzett az első helyen, és hajszálnyival lemaradva a második helyen ért célba a 6. rajtszámú Toyota, ami korábban szintén hosszan vezette a versenyt, ám karosszéria-sérülés miatt időt veszített. Ezzel a Toyota hatodszor végzett a dobogón, ebből ötödször a második helyen Le Mans-ban, ahol 1985-ös bemutatkozása óta idén 18. alkalommal indult el. Az események azonban nem szegték kedvét a versenyistálló csapatának: a Toyota GAZOO Racing visszatér, készen arra, hogy a 2016. évi FIA WEC hosszú távú világbajnokság negyedik futamán, a Nürburgringi Hatórás Versenyen bizonyítsa felkészültségét.
A soron következő verseny helyszíne mindössze egy órányira fekszik a csapat kölni központjától, így tökéletes alkalomnak kínálkozik ahhoz, hogy a Toyota újfent demonstrálja ütőképességét, és győzelemre törve feledtesse mindenkivel a Le Mans-ban történteket. Az 5. számú autó legénysége, Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima eddig a 2016-os évad mindhárom versenyén szerencsétlenül járt. A bajnokság állása nem tükrözi a csapat teljesítményét, a trió vasárnapon dobogós helyezést szeretne elérni. Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi a 6. számú TS050 HYBRID fedélzetén második helyen ért célba Le Mans-ban, így továbbra is versenyben állnak az egyéni világbajnoki címért, most hétvégén, akárcsak testvérautójuknak, a szezon első győzelme a cél. Ezen a hétvégén más beállításokkal áll rajthoz a TS050 HYBRID, mint Le Mans-ban, ahol sikeresen alkalmazták a kis leszorítóerejű aerodinamikai csomagot. A Nürburgring azonban rövidebb pálya, szűkebb fordulókkal, ezért itt veti be elsőként ultra nagy leszorítóerejű csomagját a Toyota.
A módosított első és hátsó karosszéria-kialakítást a Toyota Motorsport GmbH kölni szélcsatornájában fejlesztették ki; az elemek a csúcssebesség rovására extra leszorítóerőt termelnek – ez a kombináció alkalmasabbnak ígérkezik a soron következő WEC pályákra. A pénteken induló edzéseken a csapat elsődlegesen az új aerodinamikai rendszereket kívánja elemezni, beállítva a finomhangolást a Nürburgring 5,137 kilométeres Grand Prix pályájára, amelybe az idei évben ismét bevették a szűkebb Forma-1-es Veedol-sikánt.