Két héttel a legnagyobb hosszútávú versenyt megelőzően, június első vasárnapján tartották a 84. Le Mans-i 24 órás tesztnapját, melyen 60 résztvevő rendelkezésére összesen nyolc óra felkészülési idő állt, két részre bontva. Délelőtt még a Porsche 2-es egysége bizonyult a leggyorsabbnak 3:22.3-as körével, amelyet 3:21.275-re faragott délután az Audi, mégpedig a Spában győztes 8-as egység versenyzője, Lucas di Grassi.
A Porsche 1-es autója Mark Webberrel futotta meg a legjobb időt, a 2-es 919 nem tudott javítani délelőtthöz képest. Andre Lotterer negyedik helyre hozta be a másik Audit 3:22.5-ös körrel. A Toyota ismét a két német gyártó mögött jár, a két autó ötödik és hatodik pozícióban végzett, lemaradásuk 1,8 másodperc.
A nem WEC-ben, hanem ELMS-ben induló Euarasia Motorsport bizonyult a legjobb LMP2-esnek a Signatech Alpine és két G-Drive előtt. A GT-k közül sem WEC-autó vitte a prímet, hanem az Amerikából átruccanó Corvette Racing 63-asa, amely a két gyári Porschét előzte meg. A Le Mans-ba visszatérő Ford legjobbja az abszolút 39. helyet érte el – az autó legénységébe tartozó Scott Dixon kihagyta a tesztet, hiszen jelenleg az IndyCar detroiti futamán vesz részt.
Az edzést egy alkalommal piros zászlóval kellett megszakítani a Krohn Racing mentése miatt a kavicságyból, majd 28 perccel idő előtt véget ért a teszt, egy másik LMP2-es autó, Oswaldo Negri Jr. Ligier-je ugyanis a korlátnak ütközött, amelyet már nem lehetett gyorsan megjavítani.
A tesztnap után a következőképp alakul a Le Mans-i program: a gépátvétel június 12-én, jövő vasárnap kezdődik, ezután szerdán zajlik a szabadedzés, amelyet az időmérők két napja követ. Szombaton még tartanak egy bemelegítő tréninget, mielőtt tradicionálisan 15 órakor elrajtol a 24 órás.