Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 16. vasárnap
Retro

Meglepő F1-es átigazolások az elmúlt évekből

Általában a legnagyobb pilóták a leghűségesebbek csapataikhoz, de ők azok is, akik néha sokkolják a nyilvánosságot egy-egy lépésükkel. Az elmúlt 15 legmeglepőbb átigazolásaiból szemezgettünk.

Noha még a Magyar Nagydíj hétvégéjén is arról beszéltek, hogy Daniel Ricciardo új és ropogós Red Bull-szerződéssel érkezik majd Spába augusztus végén, az ausztrál mindenkit megdöbbentett péntek délután, amikor bejelentette, hogy elhagyja csapatát, és a Renault-hoz igazol.

Lépése azonban nem példa nélküli: az elmúlt másfél évtizedben több világbajnok és toppilóta is lapot húzott a 19-re, és otthagyta a biztost a bizonytalanért – ám mint kiderült, nem feltétlenül döntöttek rosszul.

Juan Pablo Montoya: Williamstől a McLarenhez 2005-re

2003-ban a kolumbiai vb-címért harcolt Kimi Raikkönennel és Michael Schumacherrel, s bár a végén csak a harmadik helyet szerezte meg, kapcsolata már a nyár folyamán elromlott a gárda vezetőségével. A pilóta a Francia Nagydíjon durva rádióüzenetben osztotta ki Patrick Headet, a Williams technikai igazgatóját, mivel úgy vélte, a stratégiával a végén futamgyőztes csapattársának, Ralf Schumachernek kedveztek. Ahogyan befejeződött a szezon, nem is várt sokat, és bejelentette, búcsút int a csapatnak – igaz, csak 2005-től. 2004-ben a Williams hátrafelé lépdelt a mezőnyben, Montoya egy győzelmet és néhány dobogós helyezést gyűjtött, s bár a McLaren sokkal nagyobb zuhanásba kezdett, 2005-ben kiderült, jól döntött.

Fernando Alonso: Renault-tól a McLarenhez 2007-re

Mit tesz egy frissen megkoronázott világbajnok? Jobb helyeken ünnepel és road show-ra indul, a spanyol szeme előtt azonban már a távolabbi jövő lebegett. December közepén robbant a bomba, hogy 2007-ben már a wokingiak vendégszeretetét élvezi: „Vannak lehetőségek, melyeket lehetetlen visszautasítani” – mondta. Az pedig az ő elszántságát és a Renault-t dicséri, hogy 2006-ban mindkét vb-címet meg tudták védeni a búcsú árnyékában.

Michael Schumacher: Ferraritól a Mercedeshez 2010-re

A hétszeres bajnok esete különleges, hiszen 2009-ben visszavonulása harmadik évét töltötte, ám annyiból mégis illeszkedik a sorba, hogy váratlanul tette le voksát egy másik csapat mellett. A német augusztusban még a Ferrarinál tesztelt, és kevésen múlt, hogy beugorjon a sérült Felipe Massa helyére – mindössze korábban meghúzódott nyaka akadályozta meg ebben, de folyamatosan cikkeztek arról, hogy a Scuderia újra szívesen látná. A legenda 2010-ben vissza is tért, ám nem vörösben: elfogadta az 1955 után ismét gyári csapattal induló Mercedes ajánlatát.

Lewis Hamilton: McLarentől a Mercedeshez 2013-ra

2012 őszén a Mercedes mindennek volt nevezhető, csak vb-esélyesnek nem. A brackley-i gárdát a Red Bull, a Ferrari és a McLaren is megelőzte teljesítményben, a szabályok stagnálása pedig arra mutatott, hogy ez a következő évre sem változik érdemben. Hamilton azonban megunta, hogy első vb-címe, 2008 óta negyedik alkalommal sincs esélye a végső győzelemre, ezért kockáztatott, és átszerződött a Mercedeshez – immáron a véglegesen visszavonuló Michael Schumacher helyére. Az eredmény ismert: a csillagosok 2014-ben második erővé léptek elő, 2014 óta pedig megállíthatatlanok, a brit ez idő alatt három bajnoki serleggel gazdagította trófeagyűjteményét.

Sebastian Vettel: Red Bulltól a Ferrarihoz 2015-re

A Red Bull nagyon megsínylette az erőforrásokat érintő szabályozásokat, Vettel négy, zsinórban megszerzett vb-cím után még futamgyőzelmet sem szerzett, ráadásul alulmaradt Toro Rossótól fellépő csapattársával, Daniel Ricciardóval szemben 2014-ben. A heppenheimi nem teketóriázott sokat, a suzukai hétvégén bejelentette, hogy a következő évtől már a vörösöket erősíti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?