Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. február 21. szerda

Videó: Bottas bemutatja, hogy hogyan telik számára ilyenkor az idő

Ülés- és övpróba, kávé, jégkorong, titkos megbeszélés - a Mercedes engedett némi betekintést a finn pilóta munkanapjába.

Dráma Daytonában: az utolsó körben kilökte ellenfelét, és nyert

Austin Dillon karrierje második győzelmét aratta a NASCAR Cup Seriesben a sorozat 2018-as idénynyitóján, amely a hagyományokhoz híven a legnagyobb presztízsű verseny, a Daytona 500 volt. A siker komoly érzelmeket és vitákat is vonzott magával. Egyrészt Dillon 3-as számú autója húsz év után nyert ismét a legendás versenyen, legutóbb ugyanis idősebb Dale Earnhardt tudta azt itt győzelemre vezetni, majd három évvel később ugyanez a pálya az életét is követelte.

Másrészt viszont a siker nem a legtisztább módon született, Dillon az utolsó kör felénél hátulról meglökte, ezzel pedig a falba pöccintette az élen álló Aric Almirolát, aki erre a szezonra igazolt át a Stewart-Haas Racinghez, és karnyújtásnyira volt attól, hogy megnyerje a csapattal töltött első versenyét. Dillon korábban egyetlen kört sem vezetett a versenyen, csak a legfontosabbat, az utolsót zárta az első helyen. A statisztikák szerint ilyenre korábban csak egyszer volt példa a daytonai 500 mérföldes történetében: tavaly, amikor Kurt Busch járt el így.

Danica Patrick utolsó NASCAR-versenye kieséssel zárult, a zöld, GoDaddy-festésű autót vezető versenyzőhölgy vétlenül keveredett bele egy előtte kibontakozó ütközéshullámba.

A kicsúszásnál megtelt hóval a raliautó, menet közben takarították ki

A Subarut vezető Crazy Leo egy kanyarban hóbuckának ütközött, mire az autó telítődött hóval – mivel az úton maradtak, a motor pedig még járt, nevéhez hűen úgy döntött, rögtön tovább halad. Mivel a szélvédő előtt maradt hómennyiség akadályozta a kilátásban, navigátora, Alex Kihurani a lábával takarította el a nem kívánatos rakományt. A páros így is megnyerte kategóriáját és másodikként zárta az összetettet. (Ne zavarjon senkit össze, hogy ugyanezen a hétvégén tartották a havas Svéd Ralit, az eset egy kanadai versenyen történt.)

Férfiolvasóink! Felismeritek az alábbi rajtrácslányokat?

A megfejtés: Alonso társaságában Lucy Pinder és Michelle Marsh, középen Keeley Hazell, legalul pedig Katie Price az előző vagy akár azelőtti évtizedből. Közös bennük, hogy mindannyian feltűntek a népszerű angol férfimagazinok oldalain is, az itt látottnál jóval kevesebb ruhában.

Úgy tűnik, hogy a króm ismét része lesz a McLaren F1-es színezetének!

Erre utal, hogy a Hondáról Renault-erőforrásokra váltó alakulat kamionján már látható ez a szín: a felvételeket a mai napon, Woking közelében készítette munkatársunk, Fekete Balázs. A hivatalos festést legkésőbb február 23-án pillanthatjuk meg, a különítmény aznap mutatja be MCL33 típusjelű új konstrukcióját.

 

0,0004 másodperc döntött a daytonai NASCAR-versenyen

A NASCAR Cup szezonnyitója, a Daytona 500 hétvégéjén sor került a másodosztály, az Xfinity Series versenyére, amely elképesztően szoros befutót hozott: a győztes Tyler Reddick és második Elliott Sadler közti különbséget először 0,000 másodpercben állapították meg (célfotó alapján hirdették ki a nyertest), később pontosítottak egy újabb tizedesjegy behozásával 0,0004 másodpercre (négy tízezred). Ez a NASCAR történetének legszorosabb befutója.

Ebben a műhelyépületben született Enzo Ferrari

Pontosan 120 évvel ezelőtt, 1898. február 18-án született Modenában Enzo Ferrari (a hivatalos irataiban február 20. szerepelt). Apja, Alfredo Ferrari műhelye a vasút szomszédságában állt: a toldaléképületben lakott családja, így a műhely egyben Enzo Ferrari szülőháza is.

Az épület sokáig lepusztult állapotban állt, de 2012-ben helyreállították, hogy megnyissák benne a Museo Casa Enzo Ferrarit. A műhelyhez egy hatalmas látogatóközpontot is építettek, a múzeumban számos utcai és versenyautó Ferrari található a cég történetéből, Enzo Ferrari életének tárgyi emlékeivel együtt.

(Egy másik érdekesség, hogy a szülőháztól egy háztömbnyire áll egy sokáig rivális, jelenleg Ferrari alá tartozó olasz autómárka, a Maserati gyára.)

Akár ilyen is lehetne a halo

Igaz, hogy nagyobb, mégis esztétikusabb a jelenlegi verziónál. A halót Esa Mustonen, a McLarent MCL33-at pedig Sean Bull álmodta meg.

Valóban ők a GP2/F2 történetének legjobb versenyzői?

Ilyen listával ritkán találkozhatunk: a Formula-1 utánpótláskategóriája összegyűjtötte eddigi legjobb versenyzőit, akik mindannyian fölényes bajnoki címet szereztek, melyet követően az F1-ben kötöttek ki. A rangsor a következő:

5. Romain Grosjean (2011 bajnoka)
4. Lewis Hamilton (2006 bajnoka)
3. Nico Hülkenberg (2009 bajnoka)
2. Stoffel Vandoorne (2015 bajnoka)
1. Charles Leclerc (2017 bajnoka)

Így készül a szezonra Tassi Attila

Nem veszi félvállról a felkészülést a fiatal magyar túraautós:

 

Ilyet nem nagyon látni ralin: Összeütközött két élversenyző

A Svéd Rali szombati napján Kris Meeke hófalnak ütközött, majd ezt követően lassú sebességgel haladt tovább a pályán. Ezért érte utol az utána rajtoló Ott Tanak, és bár a Toyota időben észrevette és lassított, az előzési próbálkozás közben eltalálta Meeke Citroenjét. Tanak a hóban ragadt és veszített egy percet, Meeke pedig a szakasz végén feladta a ralit.

Ezek voltak 2018 eddigi legforróbb jelenetei a Nordschleifén

Másfél hónap termése:

Mit szólnátok ezekhez az F1-es festésekhez?

A Sean Bull Design parádés koncepcióit mi szívesen néznénk az idei szezonban:

Alonso szerint kedvelni fogjuk az új McLarent

A spanyol F1-es pilóta egy Instagram-videóban jelentkezett be, amelyben elmondta, hogy látta az idei McLarent és szerinte a nagyközönségnek tetszeni fog. Beszélt arról is, hogy benézett a gyárba, köszönetet mondott azoknak, akikkel ritkán találkozik, de kőkeményen dolgoznak - mindenki készen áll a téli tesztekre, ő maga pedig a szimulátorban teszi a dolgát.

 

 

Good morning and good weekend #mclaren #mcl33 #bebrave

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés,

Fotók: filmes napot tartott a Sauber

Nem unatkoztak szombaton a Sauber F1-es pilótái, mert az istálló filmes napot tartott - erről tett közzé a csapat néhány fotót:

11111111111111

22

3333333

4444444444444

fotó: Sauber F1 Team

Nem aprózza el a felkészülést a Toro Rosso pilótája

Pierre Gasly az alábbi fotót posztolta, jelezve, hogy kőkeményen készül a barcelonai tesztre:

 

Kettőt már láttunk, de mikor jön a többi?

A Haas és a Williams már megmutatta 2018-as F1-es autóját, de érdemes feljegyezni, hogy mikor kell figyelni a következő napokban - jönnek ugyanis a nagyágyúk!

Február 19. – Red Bull

Február 20. – Sauber, Renault

Február 22. – Mercedes, Ferrari

Február 23. – McLaren

Február 26. – Toro Rosso

ferrari_2

fotó: dppi

 

Egy statisztika, ami jól jellemzi Buemi dominanciáját a Formula-E-ben

Napi statisztika: Sebastien Buemi pontosan kétszer annyi bónuszpontot (a pole-pozíciókért és a leggyorsabb körökért) szerzett, mint bárki más a Formula-E mezőnyében - ő kereken negyvennél, míg a második Jean-Eric Vergne húsznál jár.

buemi_1

fotó: dppi

 

Ez történik, ha túl közel állsz az úthoz a Svéd Ralin

Vigyázz, támad a hó!

 

Grosjean is megmutatta 2018-as sisakját

Mit szóltok hozzá?

 

Így ünnepelte a születésnapját Valentino Rossi

Pénteken töltötte be a 39. életévét a legendás versenyző.

 

 

Grazie a tutti per gli auguri!

valeyellow46 (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés,

Olvastad már?