Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 24. szerda
F1

Leclerc motorhibája Giovinazzinál is megismétlődött

Pontosan ugyanaz a probléma jött elő Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrarijában, mint ami Charles Leclerc-től elvette a biztos győzelmet Bahreinben. A megoldás megvan, de az Alfa nem használja.

Két héttel ezelőtt óriási dráma zajlott a Ferrarinál, hiába vezetett ugyanis magabiztosan és diktált elképesztő tempót Charles Leclerc, egyszer csak drasztikusan tempót veszített a versenyautója, így mindkét Mercedes behozta a lemaradást és megszerezte az első és második helyet.

Akkor még az MGU-K hibájára gyanakodtak, de a vizsgálat kiderítette, hogy annak a komponensnek semmi baja nem volt, az egyik henger szállt el a hajrában. Ezt sem fizikai meghibásodás okozta, a Scuderia ugyanazt a motort használja Kínában is, a vezérlő elektronika miatt történt a galiba, ezért azt cserélték. A két Ferrarin kívül a két Haasnál is kicserélték a problémás alkatrészt, az Alfa azonban úgy döntött, Sanghaj előtt nem cserélik, mert az idő rövidsége miatt kockázatosnak találták.

Erre fizettek rá, Antonio Giovinazzi időmérője ugyanis már az első mért körének első kanyarja után érdemben véget ért, az olasznál is elment egy henger a motorban, mért idő nélkül zárta a Q1-et és került a 19. rajtkockába (mögötte csak a teljes kvalifikációt baleset miatt kihagyó Alexander Albon zárt). Pedig a meghibásodás kivédhető lett volna.

Az Alfánál úgy döntöttek Sanghaj előtt, hogy nem használják még az új vezérlő-elektronikát

„A Ferrari rendelkezésre bocsátotta az új specifikációs vezérlő elektronikát, de nem volt elegendő időnk a megfelelő installálásra. A hiba miatt így vasárnapra kicseréltük, viszont pontosan ugyanolyanra, Kiminél pedig nem nyúltunk hozzá” – magyarázta Frederic Vasseur csapatfőnök a Motorsport.com szakoldalnak.

„Elnézést kértünk Antoniótól, ez 100%-ban az én hibám volt, vállalom érte a felelősséget, mivel a Ferrari ajánlotta korábban, hogy cseréljük ki. Utólag persze könnyű okosnak lenni, Kína előtt úgy éreztük, hogy az új elemmel inkább rizikót vállalnánk. Már a második szabadedzésen is akadt gondunk, szombat délután pedig beindítottuk a motort, Antonio megtette a kivezető kört.”

„Átért a vonalon, majd utolért néhány olyan versenyzőt, akik éppen kijöttek a bokszból. A probléma viszont már az első gyorskör első kanyarja után jelentkezett” – tette hozzá Vasseur. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?