Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
F1

A rossz költségsapka a nagyoknak kedvezhet

Az FIA elképzelése szerint a költségek kötelező maximalizálása egyenlőbb feltételeket teremt a kisebb csapatok számára. A Red Bull csapatfőnöke viszont rámutatott, hogy nagyon óvatosan kell a szabályt lefektetni.

Christian Horner úgy gondolja, ha (az egyébként alapvetően nem rossz ötletnek tűnő) költségvetési sapkát nem megfelelően tervezik meg, vagy az ellenőrzés módszerei nem érik el a kívánt célt, akkor éppen ellenkezőleg sülhet el a tervezet és a gyári csapatok élveznek majd ebből is előnyöket.

Abban mindenki egyetért, hogy az utóbbi évtizedekben rendkívüli mértékben elszabaduló költségeket végre meg kellene fékezni, ezért az elkölthető pénzmennyiséget szabályokkal maximalizálnák. Ennek pontos menetéről azonban folyamatosan zajlanak az egyeztetések, egyelőre úgy tűnik, 2021-től, több lépcsőben vinnék egyre lejjebb a költségvetés felső határát.

„A Red Bull számára az egyik legfontosabb, hogy ugyanolyan lehetőségeink legyenek, mint fő riválisainknak, például a Ferrarinak és a Mercedesnek. Amióta csak a Formula-1-ben vagyunk, elengedhetetlenül fontosnak tartjuk, hogy bármilyen pénzügyi megszorítás fair és egyenlő legyen, egyetlen csapat számára se legyen negatívan diszkriminatív” – nyilatkozta Christian Horner.

Előnyt jelent-e bármelyik csapatnak is a tervezett nagymértékű költségcsökkentés?

„A financiális szabályozás rendkívül nehéz ügy az FIA számára, leginkább ennek ellenőrzése, így érdeklődéssel várjuk, hogy meglássuk, hogyan képzelik ezt megvalósítani. Nem hinném, hogy akadna egyetlen istálló is a Formula-1-ben, amely ne látná szívesen költségei drasztikus csökkenését. De képtelenség lenne mindegyik gárda költségvetését a Sauber szintjére csökkenteni, meg kell találni a megfelelő kompromisszumot.”

„Alapvetően meghatározó lesz, hogy a különböző dolgokat senki ne rejtegethesse más tevékenységek, például egy Formula-E istálló égisze alatt. El kell jutnunk egy olyan megegyezésig, aminél sem a nagyobb csapatok, sem a kiscsapatok nem lesznek boldogak. Ez lenne az igazi kompromisszum.”

„Természetesen az a módszer sem működne, hogy a tíz csapatból hétnél alkalmazzuk, a másik három pedig látványos előnyöket élvezhet emiatt. Egyetlen istálló se kerüljön plusz előnybe” – tekintett előre a Red Bull csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?