DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ez Ricciardo kedvenc pillanata a szezonban

2018 nem éppen a sikerekről és a szerencséről szólt Daniel Ricciardo számára. Pedig egészen jól indult, de igazából egyik győzelme sem tiszta hétvégén született, valami baj mindig akadt.

Idei első futamgyőzelmére nem kellett sokáig várnia, már a Kínai Nagydíjon, kihasználva a Red Bull remek gumitaktikáját, valamint Max Verstappen buta hibáját sikerült elsőként átszelnie a célvonalat. Végül év végén a Bottasszal szemben bemutatott kiváló előzését választották az év legjobbjának, amivel megkaparintotta az első helyet.

A sanghaji hétvége viszont nem volt éppen problémamentes, az időmérő edzés előtt, a harmadik gyakorláson elfüstölt autójában a Renault-motor, csodával határos volt, hogy egyáltalán elindulhatott a kvalifikáción. Monacóban is Verstappen hibáját kihasználva szerezte meg az első rajtkockát, majd tartotta meg a vezetést a leintésig.

Kicsit sem volt azonban könnyű dolga, versenyautója ugyanis már a futam első felében meghibásodott, az ausztrál viszont kitűnően alkalmazkodott az új helyzethez, vezetési stílust váltott és az előzésre szinte teljesen alkalmatlan pályán megőrizte vezető helyét. Az egész év legnagyobb megkönnyebbülését érezte a leintéskor.

„Az érzés, amikor elsőként átértem a célvonalon Monacóban, sokkal nagyobb megkönnyebbülés volt, mint korábban bármi. Két éve folyamatosan próbálkoztam megnyerni ezt a futamot, de valami mindig közbejött. Teljesen extázisba estem, felszabadultam” – idézte vissza a monacói történéseket Daniel Ricciardo.

Daniel Ricciardo Monacóban a leintésig nem hitte el, hogy elromlott autójával végigérhet


„A versenyautónak már a futam elején gondjai akadtak, ekkor azt gondoltam, képtelenség, hogy ezzel kitartsak a végéig. Láttam, hogy Sebastian Vettel már lecsapni készül, rengeteg időt vesztettem az egyenesekben. Ekkor elhatároztam, hogy az egyetlen lehetséges mód, hogy előtte maradjak, hogy a kanyarokban kell extrém gyorsan mennem, ami viszont nyírja a gumikat. Emiatt viszont attól féltem, hogy a verseny végére annyira elfogynak, hogy nem lesz lehetőségem védekezni egy támadással szemben.”

„Egy idő után beleszoktam az új ritmusba és elkezdtem hinni abban, hogy előttük maradhatok. Valamikor féltávnál kezdtem remélni, hogy sikerülhet. Ekkor viszont a fékek is lassacskán beadták a kulcsot. A virtuális biztonsági autós időszaknál kritikus volt a helyzet, a csapat úgy gondolta, hogy fel kéne adnunk a futamot az újraindításnál, de nem mondták meg nekem” – emlékezett vissza Ricciardo.

Mind Ricciardo, mind a Red Bull jó döntéseket hozott, ugyanis a több szempontból is meghibásodott versenyautó végigment és futamgyőzelem lett a jutalmuk. A bikák számára teljesen új kihívás következik, a Hondával való együttműködés. Max Verstappen hamarosan el is kezdi tesztelni a japán erőforrást.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: