DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Red Bull feláldozza fiókcsapatát

Jövőre az energiaitalos istálló is Honda-erőforrásokra vált, lecserélve a szintén problémás Renault-t. A japánok engedélyt kaptak, hogy szabadon kísérletezzenek idén, akár büntetések árán is.

A bikák a fiókcsapatukat használják fel arra, hogy a 2018-as szezon hátralevő részében a kísérleti nyúl szerepét játsszák el annak érdekében, hogy a jövő évben sokkal ütőképesebbek legyenek. A Red Bull ugyanis azt kérte a Hondától, hogy nyugodtan próbálgassa a frissítéseket élesben, a Toro Rosso autóiban még a rajtbüntetések árán is, hogy a jövő évre több tapasztalatot gyűjthessen.

Az osztrák istálló bő egy hónapja döntött úgy, hogy a jövő szezontól nem a Renault, hanem a Honda erőforrásaival szereli autóit. A fiókcsapat már idén is a japánokkal áll szerződésben. A teljesítmény hullámzó, kiugróan jó eredmények mellett számos, csalódást keltő versenyt produkált eddig az új szövetség.

A Honda a mérések alapján pontosan tudja, hogy több területen is változatlanul komoly a lemaradása, de még idén terveznek egy nagyobb mértékű motorfrissítést. A hosszú egyenesekben és a megbízhatóság terén is vannak megoldandó problémák, de ez egyébként igaz a Renault-motorokra is (amely négy és fél éve nem tud felzárkózni a vezető duóhoz), talán éppen ezért váltottak Helmut Markóék.

A Red Bull áldását adta arra, hogy a Honda a maradék tizenegy versenyen szabadon kísérletezzen


A Red Bull főtanácsadója szabad kezet adott a Hondának, hogy felhasználja a Toro Rossót a folyamatos tesztelésre. A faenzaiak egyébként is kísérleti évnek szánták az ideit, innentől még inkább így lesz. Nem baj, ha sokszor kap majd Gasly és Hartley rajtbüntetéseket, ha ez az ára annak, hogy a több teszt miatt jövőre jobb erőforrással álljon elő a japán gyártó.

„Természetesen a végső döntés a Hondáé. De ha a frissítések próbálgatásával plusz tizedet, vagy tizedeket találnak a motorfejlesztésnél, nyugodtan a versenyeken is kísérletezhetnek. Még akkor is, ha emiatt az istálló gyakrabban kap rajtbüntetést” – erősítette meg Helmut Marko.

Eddig sem álltak túl fényesen, az év eleji megbízhatóság ugyanis elillant. A második variánsú motor ugyanis erősebb, de törékenyebb, Hartley már a hatodik egységet használja a megengedett három helyett és az ötödik MGU-K-t és turbót. Pierre Gasly sem áll sokkal jobban, neki a negyedik motor, turbó és MGU-K dolgozik az autójában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: