DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Honda még tervez idén egy nagy dobást

A japán gyártó közel sem szerepel olyan gyászosan, mint a tavalyi év első felében, de tudják, még mindig nagy a lemaradás. Még az idei szezonban tervben van egy nagyobb fejlesztés.

A Mercedes kivételével minden motorgyártó a Kanadai Nagydíjon jött elő legújabb fejlesztésű erőforrásaival, így tettek a japánok is. A Toro Rosso partnereként Montrealban nagyon jó benyomást keltett a frissített egység, ráadásul kulcsszerepet játszott abban, hogy meggyőzze a Red Bullt arról, jövőre a bikák anyaistállója is a Hondával szerződjön.

A jobb teljesítménnyel jelentkező erőforrás azonban törékenyebbnek bizonyul elődjénél, az elmúlt négy versenyhétvége mindegyikén ugyanis valamelyik Toro Rossónál motorproblémák léptek fel az edzéseken, vagy a versenyen. A tavaly nagyon sokat rakoncátlankodó MGU-H-t az idei évre sikerült megbízhatóbbá varázsolni, de az energiavisszanyerő-rendszer tudása még mindig elmarad a riválisokétól.

A hosszú egyenesekben rengeteget veszít a Honda, saját szakembereik számítása és a Brit Nagydíjon végzett mérések szerint egy teljes másodpercet bukott a Honda Silverstone-ban, Pierre Gasly panaszkodott is a gyenge egyenesbeli teljesítményre. A japánok még idén szeretnének javítani, különösen a belsőégésű motorjukon.

A Honda nagyon igyekszik, hogy már idén bevethesse a C-variánst


„Nem mondhatom 100%-ra, hogy sikerül, de keményen dolgozunk azon, hogy a motort még az idén jelentősen fejlesszük. Remélem, még 2018-ban bemutathatunk egy frissített, C-variánst” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

„Gasly Silverstone-ban mért adataiból jól láttuk az egyenesekben a teljesítménykülönbséget. Itt több olyan kanyar is található, amit teljes gázzal vehetnek a pilóták. Ez okoz számunkra némi fejvakarást, ezen a pályán sokkal nagyobbnak tűnt motorteljesítményünk lemaradása, mint máshol” – ismerte el a japán szakember a Motorsport.com szakoldalnak.

A Honda mérnökei még mindig nem ismerték ki teljesen a második generációs idei erőforrást, vannak tartalékok, amit nem sikerült kihozni a motorból, ezen dolgoznak leginkább, ami nagy segítséget nyújt majd a valószínűleg még idén bemutatandó harmadik specifikációhoz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: