DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Három tized menny és pokol között

Hihetetlenül szoros idén a középmezőny, két-három tized dönt kitűnő rajthely és a Q1-es kiesés között. A Red Bull fiókcsapata pedig éppen annak áldozata, hogy nem képesek konzisztensek lenni.

A Toro Rosso-Honda folyamatosan javulgat év eleje óta (a japán erőforrásnál pedig még látványosabb a végsebességbeli fejlődés, bár a megbízhatósággal ismét akadnak gondok), az évad azonban a technikai igazgató szerint egy hullámvasút, kiugróan jó teljesítmények és borzalmasan gyenge hétvégék váltják egymást.

Két kiemelkedő hétvégét tudhat maga mögött az idei évre létrejött formáció (a faenzaiak tavaly még Renault-erőforrással futottak), Bahreinben Pierre Gasly negyedik helyen végzett, ami a Honda 2015-ös visszatérése óta a legjobb eredmény (a McLarennel csak néhány ötödik helyezésre futotta), de a monte-carlói hatodik pozíció is szépen hozott pontokat a konyhára.

Érdekes módon, kevésbé a motort, inkább saját aerodinamikai fejlesztéseiket szidják csapaton belül, a frissítések ugyanis nemigen váltak be, emiatt az egyenesben hátrányban vannak (hasonlótól szenved a McLaren is az idei évben). Sőt, a Toro Rossónál mért értékek győzték meg arról a Red Bullt, hogy jövőre a Renault helyett inkább a Honda erőforrásait használják az anyacsapatnál is.

Bár az idei évet a kísérletezésre szánták Faenzában, a Toro Rosso technikai igazgatója mégsem elégedett. Nem is a megszerzett pontok miatt, hanem a pályáról pályára drasztikusan fel-le ugráló teljesítmény miatt. „Igen, ez a szezonunk egy valóságos hullámvasút. Nem vagyunk elégedettek azzal, ahol járunk e pillanatban, azt kell mondjam. Ennek számos különböző oka van” – panaszkodott James Key.

Két-három tizedmásodperc a különbség a legjobb tízbe kerülő és a Q1-ben kihulló pilóták között


„Amikor megvan a tempónk, jól sáfárkodtunk vele, különösen Pierre-nek jött ki jól a lépés Monacóban és Bahreinben. Ugyanakkor nincs meg az állandóság, amit nagyon szeretnénk. Nyilván, nagyon sok múlik a karosszérián. Hétről hétre érkeznek az újabb frissítések, amiket próbálgatunk, hátha elérjük végre, hogy konzisztens teljesítményt nyújtsunk.”

„A frusztrációnk abból adódik, hogy pontosan tudjuk, hogy sokkal többre lennénk képesek, de egyelőre nem tudjuk a mozaik minden darabját összerakni. Ha ez nagy ritkán sikerül, akkor minden jól működik és az eredmény nem is marad el.”

„A középmezőny rettentő szoros. Idén, ha nincs meg a folyamatos jó teljesítmény, akkor az nagyjából 0,3 másodperces ingadozást jelent. Ez pedig bőven elég ahhoz, hogy a mennybe, vagy a pokolba jussunk, körülbelül ennyi választja el egymástól a legjobb tízbe jutást a Q1-ben való kieséstől” – mutatott rá a problémára a Toro Rosso technikai igazgatója.

„Helyezésekben hatalmas különbségek lehetnek, köridőkben viszont nagyon összetömörödött a mezőny ezen része. 100%-osan ki kell hozni mindent az autóból, ha jó eredményt akarunk elérni. Igyekezni fogunk, hogy nekünk sikerüljön a legjobban. Hockenheimben is sok egyenes található, de az utolsó szektor elég technikás, az a kezünkre játszhat. Jelen helyzetünkben, úgy gondolom, hogy Budapesten lesznek a legjobb esélyeink, de a Német Nagydíjon fogalmam sincs, meddig juthatunk” – tekintett előre Key.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: