Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
F1

Horner: A legjobbkor váltunk Hondára

Lassan három éve, hogy Fernando Alonso a Hondát egy GP2-es motorhoz hasonlította. Változnak az idők, ezúttal a Renault kapta meg a magáét Silverstone-ban Max Verstappentől és Christian Hornertől.

2015-ben, Suzukában Fernando Alonsót mindenki megelőzte a célegyenesben, aki csak akarta. A motorerő látványos hiányára frusztrált rádióüzenetben reagált a kétszeres világbajnok spanyol, amikor is a Honda erőforrását GP2-es motorhoz hasonlította. A nagy áttörés azóta is elmaradt a japánoktól (bár idén feltétlenül gyorsultak), ám a Renault sem közelít semmit a Ferrari-Mercedes duóhoz.

A Silverstone-i hosszú egyenesben jól látható volt, hogy a Renault-erőforrással szerelt versenyautókat a Mercedes és a Ferrari gyakorlatilag kikerülte, miközben fordítva ez a legkevésbé sem volt így, Verstappen például a szélárnyék, a DRS és a frissebb gumik segítségével sem tudott előzési helyzetbe kerülni Valtteri Bottashoz képest.

A fiatal holland szerint egyszerűen hiányzik a francia motorokból úgy 70-80 lóerő, így pedig nagyon nehéz versenyezni, mert az egyenesekben szenved az egyébként kitűnő karosszériával rendelkező Red Bull is. „Mintha én a Formula-2-ben versenyeztem volna” – reagált a két élcsapat elleni csaták hiányára Max Verstappen.

A Renault évek óta lassú és megbízhatatlan

Valószínűleg ezt láthatták az adatokból az energiaitalos istálló mérnökei és ezért döntött a vezetőség végül amellett, hogy jövőre már Honda-motorokat használnak a bikák, mert a Renault teljesítménye négy és fél év alatt semmit sem közelített a Mercedeshez, de most már a Ferrari is messze előttük jár, semmi előrelépés.

„A legjobb időben váltunk motorszállítót. Silverstone-ban bárki nagyon jól láthatta, hogy a Honda és a Renault nagyjából azonos teljesítményt nyújt jelenleg. Látjuk a potenciált és az eljövendő fejlesztéseket, abszolút hiszünk abban, hogy amilyen frissítések már úton vannak a Hondánál, azzal csökkenthetjük a lemaradást” – ismerte el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„A Renault-val évek óta ugyanaz a történet, de a Hondánál látjuk a fejlődési ívet, úgyhogy a jelek szerint jól döntöttünk” – tette hozzá Horner. Hogy mekkora a lemaradása a franciáknak? „Nem tudom pontosan, de ha több, mint egy másodpercet veszít az ember egyetlen, hosszú egyenesben, akkor tudhatjuk, hogy rengeteg” – tette hozzá Max Verstappen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?