DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Brawn alig várja, hogy ne legyen DRS

A pilóta által állítható hátsó vezetőszárny az előzések elősegítésének érdekében született meg hosszú évekkel ezelőtt, a Formula-1 vezetése azonban szívesen elhagyná a rendszert a későbbiekben.

Ross Brawn arra alapozza jövőképét, hogy a versenyautók fejlesztése olyan irányban haladjon, hogy az előzéshez ne legyen már szükség az állítható hátsó szárnyra. A DRS 2011 óta van jelen a Formula-1-ben az előzések számának növelése céljából. Bár az F1 új tulajdonosai szívesen megszabadulnának tőle, ők is érzik, ez rövid távon biztosan nem történik meg.

„Reményeim szerint eléri az autók fejlettségi szintje azt a pontot, amikor már nincs szükségünk a DRS-re, de ez a közeljövőben még biztosan nem történik meg. Teljesen meg kell érteni a versenyzést, mielőtt továbbfejlesztjük. Nem elég pusztán az ösztöneinkre hallgatni, annyira bonyolultak a jelenlegi versenyautók” – nyilatkozta Ross Brawn a Business Life című lapnak.

Egyelőre néhány pályán még DRS-sel sem könnyű előzni


A tavalyi évben léptek életbe az új aerodinamikai szabályok a Formula-1-ben, aminek segítségével az autók sebessége látványosan megnövekedett a kanyarokban, a rekord köridők pedig szinte minden pályán megdőltek. Ugyanakkor ennek káros mellékhatásaként még nehezebb lett az előzés, ugyanis még nehezebbé vált az ellenfél közvetlen közelről történő követése a megerősödött turbulencia miatt.

A tempó a fontosabb, vagy a szórakoztatás? Brawn erre is megadta a választ. „A sebességnek fontos szerepe van, a rajongók a leggyorsabb autókat szeretnék látni. Ugyanakkor, ha lehetőségünk lenne izgalmasabbá tenni a versenyzést, biztosan feláldoznék érte némi sebességet” – reagált Ross Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: