DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Idén először volt sebezhető a Mercedes

Három évnyi totális dominancia után idén először láthattunk rést a pajzson a gyári Mercedesnél. A korábban érinthetetlen istálló már nem dominál annyira, a Red Bull szerint legyőzhető volt.

2014-ben léptek életbe az új motorszabályok, amikor is a Formula-1 minden istállója, kötelező jelleggel a V6-os, hibrid turbókat kezdte használni. A feladatot leghatékonyabban megoldó Ezüst Nyilak magasan a mezőny fölé nőttek, valódi változás pedig a következő két esztendőben sem állt be.

Annak ellenére, hogy végül a 2017-es évadot is dominálva fejezték be, immáron voltak helyszínek, ahol határozottan botladozott a világbajnoki címvédő istálló. Például Mexikóban Max Verstappen elképesztő dominanciával nyerte meg a futamot, nagyjából úgy, ahogy azt az elmúlt évek alatt a Mercedestől szoktuk meg.

„Nem is olyan régen nekünk voltak ilyen meghatározó éveink, négy világbajnoki címet nyertünk zsinórban, pont úgy, ahogy most a Mercedesszel is történik. Utána azonban jöttek az új motorszabályok, a németek pedig hihetetlen munkát végeztek” – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója a Speedweek szaklapban.

Marko szerint idén legyőzhető volt a Mercedes


„Az első turbós évben osztálykülönbséggel vertek mindenkit, majd hosszú évekre be is betonozták előnyüket, hála a kitűnő erőforrásuknak. Az új érában 2017-ben láthattuk először, hogy sebezhetőek. Az idényt gyengén kezdtük, az autó nem állt készen a barcelonai teszteléskor. Fokozatosan felzárkóztunk és az utolsó hat versenyen Max Verstappen több pontot szerzett, mint bárki más a mezőnyből” – dicsérte a fejlesztéseket Marko.

„Sajnos többször voltunk balszerencsések. Bahrein és Szingapúr között hétszer estünk ki tizenkét versenyből. A legnagyobb gyengeségünk a motor megbízhatatlansága volt, ráadásul Max két felesleges hibát is vétett, Monzában és Budapesten.”

„A Ferrarié volt a legjobb autó szinte az egész szezonban, de túl sokat hibáztak mind taktikailag, mind technikai értelemben véve. Korábban, amikor Sebastian Vettel még a Red Bullnál versenyzett, éppen az volt a nagy erőssége, hogy a nyári szünet után kiváló formába lendült. Pokolian nagy mentális erővel jelentkezett, ami hatalmas győzelmi sorozatban nyilvánult meg. Idén azonban, már a szingapúri rajtbalesetnél azt gondoltam: ez idén nem történik meg” – emlékezett vissza a főtanácsadó.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: