DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Vettel az élen a második edzésen is, de újra leállt a Ferrari

Sebastian Vettel a második szabadedzésen sem talált legyőzőre, de komoly aggodalomra adhat okot a Ferrarinál, hogy míg délelőtt Raikkönen, délután Vettel autója állt le.

Az első szabadedzésen először a közepes keverékű gumikkal futott a teljes mezőny és a másfél órás gyakorlás második felében váltottak a lágyra. A szuperlágy nem került elő. A második edzésen a lággyal indított mindenki, Stroll kivételével mindenki vadonatújjal. Vettel nagyon gyorsan meg is futotta az addigi legjobb időt és az élre állt már az első öt percben. Közel negyedóra elteltével Valtteri Bottas egyetlen ezreddel megelőzte Vettelt és átvette a vezetést. A pilóták próbálgatták a határokat, Magnussennek és Hamiltonnak is volt egy-egy apró pályaelhagyása. A brit második kísérlete már jól sikerült, de nem sokáig maradt az élen, mert Kimi Raikkönen hasonlóan kis különbséggel (13 ezreddel) maga mögé utasította.

C9Ywde6XsAAsSnr



Carlos Sainz feljött a nyolcadik pozícióba húsz perccel a kezdést követően, utána azonban csúnya, kék füst jött ki az autó hátuljából, a spanyol pedig félreállt a pálya szélén, számára ott be is fejeződött a második szabadedzés. A lágy gumis etapot Raikkönen, Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Ricciardo sorrendben fejezték be, mögöttük Hülkenberg, Sainz, Grosjean és Massa fért még be az első tízbe. Alonso a 12. leggyorsabb kört futotta, míg a másik McLaren-Hondával Vandoorne autója nem készült el, így ő fél óra után megtett kör nélkül állt a bokszban. Bottas és Vettel hátránya három tized volt az első két helyezett mögött, Verstappené öt, Ricciardóé közel kilenc tized.

Az első szuperlágy gumit használó pilóta Sebastian Vettel volt, első próbálkozására 1:31,310 –re faragta a legjobb köridejét, közel egy másodpercet verve az addig élen álló duóra. Bottas rögtön utána fel is jött másodiknak alig néhány század hátránnyal. Hülkenberg jelentkezett 35 perc elteltével egy kiváló szuperlágyas körrel, bő fél másodperccel Vettel mögött a harmadik helyre ugrott előre, két tizeddel a közben szintén javító Massa elé. Verstappen eredménye csalóka volt kissé ekkor, mert szűk egy másodperccel kapott ki Vetteltől, viszont úgy, hogy az utolsó kanyart elmérte, kisodródott és ott legalább 2-3 tizedmásodperc ott maradt.

Daniel Ricciardo villantott egy szuperlágyas kört, amivel 66 ezredre közelítette meg az élen álló Vettelt (bár ezzel is csak harmadik helyen állt, mert Bottas még ott volt köztük 41 ezreddel a német mögött). Lewis Hamilton is összerakta első ütős körét a piros jelölésű keveréken, 0,284 másodperc hátránnyal az ötödik helyen tanyázott. A rajongók szívesen néznének ilyen különbségeket, hogy három tizeden belül három különböző istálló versenyzői állnak az élen. Vandoorne először a 44. percben mutatta meg magát, de ekkor még csak egy installációs körre.

Így érkeztünk el a második szabadedzés feléhez. Hamilton a gyorsköre előtt panaszkodott, hogy első kísérleténél Nico Hülkenberg erősen feltartotta. A Renault német pilótája egyébként továbbra is kiváló helyen állt, a hatodik pozíció volt az övé a szuperlágyas gyorsköröket követően. Sainz, Wehrlein és Vandoorne zárták a sort, a spanyol már, a belga pedig még nem futhatott a piros jelölésű abroncsokkal.

Vettel a leggyorsabb volt, de az autóval gondok akadtak

Ötven perc elteltével újabb dráma következett a Ferrari istállónál, ezúttal Vettel autója lassult le, csak a pályabírók segítségével ért el egyáltalán a bokszutcáig, ahonnan a szerelők betolták a versenyautót a garázsba. Raikkönen délelőtti turbóproblémája után ismét bajba került a Ferrari. Gond van az autó megbízhatóságával a hőségben? A gyorskörét még teljesítette, és ekkor úgy tűnt, a teljes tankos próbálgatásokat kénytelen lesz szombaton elvégezni a négyszeres világbajnok. Ezek után a mezőny szinte minden tagja (Vandoorne-t kivéve, aki még kevés üzemanyaggal próbálgatta a McLarent) alaposan megtankolta autókkal szorgoskodott a pályán, ahogy az ilyenkor lenni szokott, és a hosszabb etapokat gyakorolták.

Az élmezőny 1:36-os és 1:37-es köröket autózott használt szuperlágyakon, de Magnussen a Haasszal a használt lágyon is képes volt 1:38-as köridőkre. Sebastian Vettel is visszatért a pályára nagyjából harminc perccel az edzés vége előtt, megtankolva, használt lágyakon belekóstolt az 1:35-ös időbe is, nagyon stabilnak tűnt a Ferrari. Gyakorolhatta a turbulens levegőben való autózást is Bottas mögött körökön keresztül. Az eredmény az edzés második felében már nem változott a leintésig, mindenki megtankolva körözött.

Sebastian Vettel ismét elvitte az első helyet, de úgy tűnik, a Ferrarinak megbízhatósági gondjai lehetnek. Remélhetőleg marad ilyen szoros az eredmény, az első öt helyen három különböző csapat pilótái végeztek úgy, hogy az ötödik helyezett Hamilton is három tizeden belül volt Vettelhez képest. Kiemelhető Ricciardo harmadik helye, de igen jól teljesített Hülkenberg is a hatodik pozícióban, valamint dicsérhető a Haas-Ferrari is, különösen Grosjean, aki könnyedén fért be az első tízbe. Tempója alapján valószínűleg Sainz is ott lett volna, de a technika cserben hagyta. Folytatás szombaton, közép-európai idő szerint 14 órakor a harmadik szabadedzéssel.

 

A második szabadedzés végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:31.310 - 29
2 Valtteri Bottas Mercedes 1:31.351 0.041 35
3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:31.376 0.066 28
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1:31.478 0.168 34
5 Lewis Hamilton Mercedes 1:31.594 0.284 35
6 Nico Hulkenberg Renault 1:31.883 0.573 37
7 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:32.079 0.769 37
8 Max Verstappen Red Bull-Renault 1:32.245 0.935 18
9 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:32.505 1.195 34
10 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:32.707 1.397 35
11 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:32.854 1.544 33
12 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:32.875 1.565 38
13 Jolyon Palmer Renault 1:32.876 1.566 38
14 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:32.897 1.587 31
15 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:33.319 2.009 34
16 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:33.361 2.051 36
17 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:33.944 2.634 34
18 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:34.072 2.762 5
19 Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:34.117 2.807 29
20 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:34.230 2.920 8
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: