DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 11. szombat
F1

A Mercedest utánozza az új Honda-motor

További részletek láttak napvilágot a McLaren újratervezett erőforrásáról: a Honda F1-es részlege úgy döntött, a saját koncepció helyett a Mercedestől és Ferraritól kölcsönöz bevált ötleteket.

Nem csupán a McLaren épít teljesen új karosszériát a 2017-es szezonra, igazodva a megváltozott szabályokhoz, de a partnerük, a Honda háza táján is szorgos munka zajlik: teljesen újratervezik a visszatérésük óta használt erőforrást. A japánok nagy terveit hallgatás övezte addig, míg Tom Goss, a McLaren technikai igazgatója múlt héten el nem árulta, mind a felépítés, mind a térbeosztás változik a motor oldalán. „Az új erőforrás felhasználja az elmúlt két szezonban tanultakat, de újratervezték, kifejezetten erre a szezonra” – fogalmazott a szakember.

Bár az új koncepcióval kapcsolatban nem adott részleteket, az Autosport lap tudni véli, hogy a Honda feladja a „size zero” kialakítást, azaz a kisméretű, tömörített térbeosztást, helyette pedig eltávolítják egymástól a turbófeltöltő két elemét, tehát a turbina és kompresszor a motor ellentétes végein fog elhelyezkedni. Ugyanezen elgondolás alapján építi erőforrását már 2014 óta a Mercedes, harmadik évében tehát a Honda úgy gondolta, jobb ötlet a riválist másolni.



A gyártó elismerte, hogy eddig használt kialakításának több a hátulütője, mint az előnye: az elkülönített turbinát és kompresszort egy tengely köti össze a V alakú hengersor nyílásában. A félreértések elkerülése végett megjegyeznénk, hogy a Honda korábban is kettéosztotta turbóját, az elemek azonban akkor a V-nyíláson belül helyezkedtek el. Ebből is érzékelhető, hogy a helyigény nagyobb, mint a korábbi megoldásé. Szintén változik az intercooler pozíciója, amely a karosszéria és a motor között, egy fülkében kap helyet – ez abban segít, hogy az erőforrás tömegközéppontja alacsonyabbra kerül. A motor multi-jet, azaz előbefecskendezéses rendszert kap, amely a Ferrari által használt turbo-jethez hasonlít.

A lap hozzáteszi, hogy bár a motor mérete megnő, így is meg tudják őrizni a karosszéria keskeny alakját, amely korábban a „size zero” megtervezésére ösztönözte őket. A Honda a turbóra és belsőégésű motorra koncentrál 2017-ben, mivel úgy vélik, a hajtáslánc további részét képező energia-visszanyerő rendszer már tavaly magas szintre ért el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: