Bár mindenki az aerodinamikai szabályváltozásokról beszél, nem árt, ha néha szót ejtünk az erőforrásokról is: noha a formula hasonló lesz az előző években használtakhoz, azaz a csapatok továbbra is V6-os, hibrid turbókat fognak használni, eltörölték a sokat átkozott zsetonrendszert, amely az elmúlt években meggátolta a szabad motorfejlesztést. Talán leginkább a Hondánál örülnek a módosításnak, ugyanis nagyon nehezen tudtak kikászálódni a megérkezésükkor felmerülő problémákból, és az igazat megvallva még most sem sikerült teljesen túllépniük a nehézségeken.
Néhány hete a Honda F1-es részlegét irányító Yusuke Hasegawa úgy vélekedett, hogy a gyártó beleesett abba a hibába, hogy a megbízhatósági problémák kijavítása után már nem kell fejleszteniük, de teljesítmény terén is előre kell lépniük, hiszen nem túlzottan elégedettek 2016-tal. Ennek érdekében ha tiszta lappal nem is, de a Honda jelentősen átalakított koncepcióval vág neki a következő szezonnak: a Mercedeséhez hasonló megoldással szeretnének előállni, ahol a turbókompresszor és a turbina az erőforrás két végén helyezkedik el, a hengereket közrefogva.
„A motorfejlesztést szabályozó zsetonrendszert eltörölték” – nyilatkozta Tim Goss, a McLaren vezérigazgatója csapata weboldalának. „2017-re a Honda átalakítja erőforrása szerkezetét és kialakítását, amely mind elhelyezkedés, mind pedig teljesítmény terén is hatékonyabb lesz majd. Az új motort az elmúlt két szezon tapasztalataiból kiindulva alkottuk meg, de különösen erre az évadra lett kifejlesztve” – tette hozzá a szakember, aki nemrég a 2017-es aerodinamikai szabályváltozásokról is ejtett néhány szót.