DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton tisztázná a sárga zászlós szabályokat

Az F1-es Magyar Nagydíj időmérője után Nico Rosberg esetére hivatkozva Lewis Hamilton elmondta, hogy nem egyértelműek a sárga zászlós szabályok az F1-ben, és ezeket minél előbb egyértelműsíteni kell.

Nico Rosberg úgy szerezte meg a pole-pozíciót, hogy az utolsó körében, sárga zászlós fázis alatt futotta meg a legjobb idejét a hungaroringi kvalifikáción. Ezt az esetet csapattársa, Lewis Hamilton nem hagyta szó nélkül.

A címvédő pilóta így kezdte nyilatkozatát: „Ezt le kellene tisztázni. Nekünk, versenyzőknek meg kell értenünk a sárga zászlós helyzeteket, mert nyilván, ahogy le van írva, nem ugyanúgy értelmezik sem a bírák sem pedig a versenyzők.”

Hamilton így idézte fel Alonso megpördülését: „Nekem egyértelmű volt, hogy vegyem el, mert Fernando a pályán keresztbeállt. Talán amikor Nico odaért, Fernando már nem volt ott, de még mindig sárga zászló volt érvényben, tehát ez már egy másik helyzet.”

 Ham_07.23.



A brit a szabályokat idézte a riportereknek: „Amikor sárga zászló van, a szabály azt mondja, hogy fel kell készülni a lassításra, vagy lelassítani, amivel időt veszítünk. Dupla sárgánál autó vagy versenybíró lehet a pályán, tehát nem tudni, mi történik a kanyarban. Ilyenkor fel kell készülni a megállásra is.”

A Mercedes pilótája így folytatta csapattársa esetét: „Nico csak egy tizedet veszített a kanyarban, tehát ha ez lesz a megengedett a jövőben, bár elengedjük a gázt, mégsem megfelelő az óvatosság, ha ez tényleg így van. Mert én azt gondoltam, hogy ez az eset a szimpla sárgánál van, de talán duplánál is, azt hittem, ott azért jobban kell figyelni.”

A háromszoros világbajnok egy veszélyes történéssel zárta gondolatait: „Tehát, ha a fentiek így vannak, az teljesen más megközelítés a pilótáknak is. De nem gondolom, hogy ez a legjobb eljárás. Vegyük a múltat – emlékszem, hogy Maldonado majdnem elütött egy pályabírót Monacóban, mert nem lassított le eléggé. Szóval tisztázni kell. Nem épp biztonságos, ha autó, versenyző, vagy pályabíró van a pályán.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: